אחד העם סגרה בעליות; ישראמקו זינקה 5.4%

העליות החדות בשוקי העולם נתנו דחיפה לבורסה בת"א ■ זיו סגל: "מהלך מעל 1,270 נק' ייחשב סימן שורי" ■ המחזור הסתכם בכ-1.64 מיליארד שקל

יום מסחר חיובי סגר שבוע אנמי בבורסה של תל-אביב. הבורסה בת"א פתחה, כצפוי, את יום המסחר בעליות שערים לאור הראלי שנרשם אמש בוול סטריט, כאשר מדדי המניות המובילים בארה"ב זינקו בשיעור של עד 2.3%. נתוני מאקרו חזקים שפורסמו ביממה האחרונה בעולם הרימו את שוקי המניות מסביב לגלובוס, כאשר בשווקים מתכוננים כעת לאירוע חשוב שעשוי להשפיע על המשך הדרך בטווח הקצר: נתוני התעסוקה בארה"ב מחר.

בסיכום שבועי רשם מדד המעו"ף ירידה של כ-0.1% ומדד ת"א 75 רשם עלייה של 0.2%. המחזור הסתכם היום בכ-1.64 מיליארד שקל.

את אות הפתיחה לעליות בוול סטריט סיפק אתמול סקר ה-ADP בארה"ב, אשר העיד על יצירת 93 אלף משרות במגזר הפרטי בנובמבר, בעוד שבשוק ציפו ל-53 אלף משרות בלבד. מדובר ב"מתאבן" לקראת נתוני התעסוקה המלאים שיפורסמו מחר בצהריים, אשר לפי סקר בלומברג צפויים להצביע על יצירת 145 אלף מקומות עבודה בנובמבר - חודש שני ברציפות של יצירת משרות.

בת"א, המשקיעים עוקבים בעיקר אחר הנעשה בעולם, כאשר בישראל לא פורסמו היום נתוני מאקרו. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מסמן את רמת ההתנגדות הבאה של מדד המעו"ף ב-1,280 נקודות וטוען כי מהלך מעל 1,270 נק' ייחשב סימן שורי אשר "יאותת על כניסה מחודשת לפוזיציית רכש עם הגנה מתחת ל-1,255 נקודות". מנגד, הוא טוען כי "התנגדות ב-1,260 נק' ובייחוד מהלך מתחת ל-1,242 נק' יחשבו סימן להתפתחות מגמת ירידה".

שטיינמץ רוצה להתקרב ל"לוויתן"

מבין המניות שבלטו היום בבורסה, אפריקה ישראל נסחרה על רקע דחיית הנפקת החברה הבת אפי אירופה בפולין. זאת, לאחר שרק לאחרונה דיווחה החברה על כוונתה להנפיק 25%-30% ממניות אפי אירופה תמורת 130 מיליון אירו.

יו"ר בזק , שלמה רודב, הודיע היום בישיבת דירקטוריון החברה על כוונתו לפרוש מתפקידו ב-31 בדצמבר 2010. דירקטוריון בזק מינה את שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת יורוקום, בעלת השליטה בבזק, לתפקיד יו"ר החברה החל מה-1 בינואר 2011. לבקשת אלוביץ, רודב יישאר בתפקיד דירקטור בבזק.

סקטור הנפט והגז המשיך לעמוד במוקד העניינים לאור חשיפת "גלובס" כי בני שטיינמץ רכש 50% ממניות פלאג'יק, חברה המחזיקה ב-6 רישיונות חיפושי נפט וגז הקרובים ל"לוויתן". השותפות ב"לוויתן" הן (מלבד נובל אנרג'י) רציו , דלק קידוחים ואבנר . במקביל, נמשך הליך השימוע של חברות הנפט והגז לאחר פרסום המלצות הביניים של ועדת ששינסקי, כאשר בימים אלה מבקר מנכ"ל נובל אנרג'י בישראל ואתמול הוא נפגש עם שר התשתיות עוזי לנדאו ועם שר האוצר יובל שטייניץ, בניסיון לשנות את ההמלצות שבבסיסן עומדת הגדלת חלקה של המדינה בתגליות הנפט והגז משליש לשני שלישים.

מודיעין רשמה עלייה חדה. אידיבי פיתוח, אחת מבעלות העניין בשותפות, הגדילה אתמול את אחזקותיה ורכשה כ-139.7 מיליון יחידות השתתפות לפי שער ממוצע של 4.68 אגורות ליחידה. בכך עלתה החזקתה של אידיבי במודיעין ביותר מ-1% ל-7.67%. במקביל, רכשה אידיבי כ-57.7 מיליון אופציות של מודיעין במחיר של 1.3 אגורות לאופציה. גם ישראמקו , שנשחקה לאחרונה, רשמה היום עלייה חדה.

מניית כלכלית ירושלים זינקה. שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של IBI, מציין בסקירה שפרסם כי "אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת קנייה לחברה ומעלים את מחיר יעד ל-49 שקל למנייה, החברה להערכתנו נמצאת בעמדת זינוק טובה (לאחר שנתיים לא קלות בה הקטינה החברה את מצבת התחייבויותיה ומימשה נכסים) לתור אחרי הזדמנויות לרכישת נכסים בחו"ל ולחזרה לייזום (אחרי המיזוג הצפוי עם דרבן) בישראל ובקנדה".

בסקטור התקשורת ריכזה עניין מניית סלקום בעקבות התקלה החמורה שהחלה אתמול ברשת. המנכ"ל עמוס שפירא כינס היום תדרוך עיתונאים והכריז על פיצוי לכלל לקוחות החברה, שיקבלו זיכוי על הודעות SMS ושיחות שניהלו ושלחו בשבוע האחרון.

מניית נובה זינקה בימים האחרונים לשיא חדש של 7 השנים האחרונות (מאז תחילת 2004), אתמול בוול סטריט סגרה בעלייה של 11.3% ל-7.4 דולר במחזור גבוה, והיום משלימה את הפער בתל-אביב.

חברת ביו לייט הודיעה היום כי חברת הבת, איי-אופטימה (מוחזקת בכ-87%) חתמה על הסכם מסחרי ראשון באירופה עם W.M.Bloss הספרדית לאספקת 10 מערכות לייזר מתקדמת שפיתחה החברה לטיפול בגלאוקומה והורדת הלחץ התוך עיני. ההכנסות השנתיות מוערכות בכ-250 אלף אירו.