מצעד האפליקציות: במקום 1 - שיחות חינם מאייפון לאייפון

רונה בן-דוד, מנכ"ל OnTheMob במדור שבועי חדש המסקר את זירות האפליקציות באייפון, באייפד - ובהמשך גם באנדרואיד ■ והפעם: מחשבון אהבה ושזאם באייפד

מדור אפליקציות הסלולר השבועי של "גלובס" ושל חברת המובייל אינטראקטיב OnTheMob סוקר אפליקציות אייפון (iPhone) ואייפד (iPAD). בכל שבוע נעקוב כאן אחר החידושים בחנויות האפליקציות של מכשירי ה-iOS, נזהה תזוזות ונדווח על אפליקציות חדשות ושימושיות. הנתונים השבוע נכונים ל-1.12.10, יום חמישי בשעה 01:01.

לפני כולם: האפליקציה "כמה דיברתי" שכיכבה במשך מספר שבועות בין עשר האפליקציות המובילות בחנות (עכשיו במקום 18), מושקת בגרסה חדשה שתכלול תמיכה גם עבור לקוחות סלקום. מעכשיו, גם לקוחות סלקום יוכלו לדעת כמה מחבילת הגלישה, הודעות ה-SMS ודקות זמן האוויר נותרו להם. הגרסה החדשה תהיה זמינה להורדה החל מיום ראשון הקרוב.

iPHONE

השבוע בעשירייה: 5 אפליקציות משחקים, אפליקציה שימושית אחת, אפליקציית תמונות אחת ובמקום הראשון - אפליקציית רשתות חברתיות.

במקום הראשון השבוע: Viber - Free Phone Calls שיחות חינם לאייפון. איך זה עובד? ניתן להוציא שיחות Voip בדיוק כמו בסקייפ, אך ללא צורך בחיפוש אנשי קשר, מיילים או ID. הזיהוי בViber הוא על פי מספר המנוי הקיים. החסרון - ניתן לחייג רק למי שחבר ב-Viber.

האפליקציה נתמכת חלקית ב-iPad וב-iPod. החיבור למספר המנוי בהחלט עושה את זה קל יותר.

במקום החמישי, אפליקציה פשוטה יחסית - מחשבון אהבה. מי מאיתנו לא מצא עצמו עושה חישובי התאמת זוגיות על פי נוסחה ששילבה בין שני השמות ובסוף החישוב סיפקה תוצאה אשר סימנה מה הסיכויים לזוגיות טובה בין בניי הזוג. האפליקציה מאפשרת הקלדת שני שמות ומציגה את אחוז ההתאמה בין השניים. יפה שהצליחה להיכנס לחמישייה הפותחת.

במקום השביעי, Old Photo PRO - אפליקציה משעשעת ההופכת תמונות מן הגלריה לתמונות שחור לבן ישנות. אפשר לעבוד על התמונה דרך ההגדרות להוסיף או להוריד גוונים, ולכוון על מידת הבהירות והכהות. עם קבלת התמונה הרצויה, ניתן לשלוח אותה במייל.

במצעד האפליקציות בתשלום: אפליקצייה שימושית, שהופכת את האייפון לסורק מסמכים ומאפשרת לשלוח אותם במייל או להעלות אותם לפלטפורמות כמו Dropbox, Google Doc ועוד - Scanner Pro: scan multipage document, upload to Dropbox and Evernote.

מחוץ לעשירייה: אפליקציה מצויינת לאוהבי יין או חובבים העושים דרכם לראשונה בעולם זה - Hello Vino. בתחילה יש להשיב על שאלות כמו מהי כמות צריכת היין והתקציב הממוצע שמוציאים על יין בחודש. בשלב הבא ניתן להיעזר באפליקציה על מנת להבין איזה יין יתאים לארוחה, לאירוע. ניתן לבחור יין על פי טעם או ארץ הייצור; או בסדר הפוך: מעדכנים מה אוכלים כרגע והאפליקציה מתאימה את היין.

ויש גם אפליקציה לחנוכה: הוט תעביר לכם את הזמן בין הצגה להצגה עם הילדים באוטו. קבלו את הוט יאנג לילדים (במחיר 1.99 דולר) לחנוכה - Hot Young Hanukkah; רינת ויויו עם סיפור פך השמן, באנו חושך לגרש, כד קטן ועוד. לפעמים, זה יכול להציל חיים...

iPAD

בחנות באייפד נרשמו השבוע כמה כניסות חדשות.

במקום הראשון, PDF HD- fast PDF reader with highlight and search - אפליקציה מאפשרת קריאת קבצי PDF, חיבור קבצי PDF ל-iTunes, הדגשת מילים על ידי סימונן וביצוע חיפוש על גבי המסמך.

במקום השני בחנות Tap Reef HD. המשחק מתחיל עם שלושה דגיגונים שניתן ללטף, להאכיל לתת להם מתנות יומיות. אם מטפלים בהם כראוי, אפשר להגיע לריף שלם מלא בזנים מיוחדים של דגים ויצורים ימיים.

עוד בעשירייה, במקום ה-8: Shazam for iPad. שזאם הזכורים לטובה עם האפליקצייה לאייפון, מוציאים גם אפליקצייה לאייפד. למי שלא מכיר: לא פעם קורה ששומעים שיר ברדיו ולא יודעים מה שמו או מי שר אותו... שזאם מזהים את השיר ומספקים באופן מידי את שמו של האמן, שם האלבום ושם השיר יחד, עם פיצ'רים נוספים כמו הצגת התכנים הפופולריים ביותר, שיתוף בפייסבוק וטוויטר ועוד.

מוזמנים להמליץ ולעדכן על אפליקציות שאהבתם. בשבוע הבא, סקירה נוספת.

onthemob
 onthemob

היא חברת מובייל אינטראקטיב המשווקת במדיה הסלולרית ומספקת שירותי פיתוח אפליקציות, רכש מדיה, בנייה, ליווי ויישום של אסטרטגיית סלולר.

info@onthemob.com