רה"מ נתניהו: נקים "טייסת כיבוי" בחיל האוויר

מפיקים לקחים? נתניהו הורה היום למזכירו הצבאי להגות תכנית, יחד עם צה"ל, במסגרתה תוקם בחיל האוויר "טייסת כיבוי" ובה 4 מטוסים משוכללים

מעט מדי - מאוחר מדי? ראש הממשלה נתניהו מתכוון להקים טייסת כיבוי מיוחדת בחיל האוויר, כך נודע לחדשות 2.

בישיבת הקבינט הביטחוני שהתקיימה הבוקר, הורה נתניהו למזכיר הצבאי להכין הצעה מעשית שתוגש דרך צה"ל, להקמת טייסת, ובה לפחות 4 מטוסי כיבוי.

עד אז, כך לפי התכנית, תשכור ישראל מטוסי כיבוי ממדינות שכנות. לטענת נתניהו, מאז ששב מיוון שם ראה את ציוד הכיבוי המשוכלל, הוא רצה להוציא את תכנית הטייסת לפועל. ניצב שירותי הכבאות שמעון רומח אמר בתגובה לכך, כי הוא דרש כבר הקמה של טייסת כזו כבר ב-2001, מאז שחיל האוויר הפסיק להפעיל את מסוקי היסעור בכיבוי שריפות.

לפני 11 חודשים, כששבתו הכבאים, התקיימה פגישה בנושא בהשתתפות רה"מ נתניהו, שר האוצר שטייניץ, השר אלי ישי, ונציגי הכבאים. הכבאים אמרו, כבר אז: "מערך הכבאות קורס. אנו שובתים לראשונה בהיסטוריה למען הציבור, לא למען עצמנו. אנחנו מתרסקים. התחנות מאוישות עם כבאי אחד. קטנוע 50 סמ"ק עוקף כבאית. כבר 20 שנה דוחים אותנו בטענת הרפורמה".

ומה היה לנציגי האוצר להגיד? "אם תהיה רפורמה תקבלו כסף". כלומר, האוצר היה מוכן לסייע לשירותי הכיבוי רק אם תאושר הרפורמה שם, וללא המהלך הזה, "עשינו כבר מעל ומעבר".