תקציב הפרסום של קיקה עובר לפוקס-גורן-גלעדי

המשרד הצעיר גבר במפתיע על גיתם ‏BBDO‏ ■ תקציב הפרסום של רשת הרהיטים האוסטרית לשנה הקרובה יעמוד על כ-20 מיליון שקל

הישג למשרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי: המשרד הצעיר, שאינו נמנה עם 20 משרדי הפרסום הגדולים, יטפל בתקציב הפרסום של רשת הרהיטים האוסטרית קיקה שתושק בארץ בעוד מספר חודשים - כך נודע ל"גלובס". תקציב הפרסום של קיקה לשנה הקרובה יעמוד על כ-20 מיליון שקל.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", מזה מספר שבועות בוחנת סלומון השקעות, בעלת הזיכיון לפתיחת חנויות קיקה בישראל, מי יהיה משרד הפרסום שילווה את הקבוצה בהשקת המותג בארץ. המשרדים המשמעותיים בהתמודדות על התקציב של קיקה היו גיתם BBDO ופוקס-גורן-גלעדי.

לשני המשרדים היה קשר אישי, שאמור היה לסייע להם לזכות בתקציב: אנשי גיתם נחשבו מקורבים למנכ"ל, צחי פישביין, מתוקף עבודתם רבת השנים איתו כמנכ"ל אופיס דיפו.

ואכן, בשלבים הראשונים נראה היה כי העברת התקציב לגיתם היא עניין סגור, אולם אז נכנס לתמונה משרד הפרסום פוקס-גורן-גלעדי, שגם בידיו היה קלף חשוב, שכן שניים מבעליו הם חתניו של אשטרום, המחזיק ב-15% ממניות שהיו בידי סלומון השקעות.

מתכננים 6 סניפים

בפוקס-גורן-גלעדי החליטו להילחם על התקציב בכל הכוח ולהוכיח כי למרות שמדובר במשרד קטן, הוא יכול וראוי לטפל בתקציב. אחרת קשה להסביר לא פחות מ-8 פרזנטציות שערכו נציגי משרד הפרסום בפני הגורמים הרלוונטיים בקיקה. המשרד קיבל לאחרונה חיזוק משמעותי כשאיש הקריאייטיב, גיא גורן, הצטרף למשרד.

על רקע המאמץ מצד פוקס-גורן-בלעדי, העריכו מקורבים כי בסופו של דבר יחלקו המשרדים בצורה כזו או אחרת בתקציב - לא בהכרח בחלוקה שוויונית. אבל אז החליט פישביין לפרוש מתפקידו, והקלף החזק ביותר של גיתם נעלם.

קיקה הוא מותג ריהוט שנחשב למתחרה הישיר של איקאה. למותג עשרות חנויות באוסטריה ובמזרח אירופה, והוא עתיד להתחיל את פעילותו בישראל במחצית הראשונה של 2011. בשלב זה הודיעו נציגי הרשת בישראל כי בכוונתם לפתוח תוך 3 שנים 6 סניפים בארץ.

המותג פועל עם חנויות בגודל של כ-15 אלף מ"ר ומציע One stop shop של כל נושא הלבשת הבית. קו המוצרים של הרשת כולל את אותן הקטגוריות שמציעה איקאה, אם כי ברמה גבוהה יותר. יחד עם זאת, בחלק מהקטגוריות המותג מציע את אותה רמה של איקאה עם אותה רמת מחירים אטרקטיבית.

בתקציב הפרסום של איקאה בישראל מטפל משרד הפרסום אזימוט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של איקאה מתחילת השנה עומד על 10 מיליון דולר במחירי מחירון.