יומיים הספיקו לה: פיירברג התפטרה עקב הביקורת

יומיים בלבד לאחר שנכנסה לתפקידה כ"ראש צוות המשימה המיוחד" לשיקום אזור הכרמל, הודיעה היום ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, על התפטרותה. ביום שני האחרון כינס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסיבת עיתונאים והודיע בחגיגיות על מינויה לתפקיד. המינוי זכה לביקורת חריפה, בין היתר גם של יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין.

התפטרותה של פיירברג באה על רקע קבלת הפנים שנערכה לה במועצה האזורית חוף הכרמל. אתמול היא הגיעה לשם בראש צוות עוזרים, אולם כרמל סלע, ראש המועצה, סירב להיפגש עמה ואמר כי נוכחותה אינה נחוצה. פיירברג נותרה באוטובוס שעה ששאר חברי הצוות סיירו באזור.

אמש שיגרה פיירברג את מכתב התפטרותה לנתניהו. "בסיור ביישובים שנפגעו בשריפה בכרמל התרשמתי שמנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, מוביל את מהלך השיקום ביד רמה ובשיתוף פעולה מלא של כל מנכ"לי משרדי הממשלה והגופים השונים. התרשמתי בעיקר מתפקודו המקצועי והיעיל של מנהל המחוז, משלב יוסף, ושל ראשי המועצות המעורבים בנעשה ונמצאים בקשר שוטף וטוב עם משרדי הממשלה השונים", כתבה פיירברג. "לפיכך אינני רואה בשלב זה מקום להתערבות נוספת מצדי במתכונת הקיימת. אני מודה לך על האמון המלא שנתת בי ועומדת לרשותך בעתיד לכל משימה שתבקש".

פיירברג הוסיפה כי "במידה והחלטתך למנות גוף חיצוני שיעסוק בנושא השיקום בעינה עומדת, יש צורך, להערכתי, להעניק לגוף זה סמכויות מהממשלה אשר יאפשרו עצמאות תקציבית מוחלטת, וזאת כמובן על פי כל כללי המנהל התקין. בגוף זה, אם יוקם, אין מקום להכליל משרדי ממשלה, כדי להימנע מפגיעה במעמדם של השרים וראשי הרשויות".

לשכת נתניהו פרסמה הודעה ובה נכתב כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לראש עירית נתניה מרים פיירברג על נכונותה לעזור והביע צער על החלטתה".