עוצמת השקל: היציגים על הדולר והאירו נחלשו בכ-0.4%

הדולר נקבע ב-3.628 שקלים והאירו נקבע ב-4.7931 שקלים ■ זאת, למרות שבנק ישראל כבר רכש השבוע יותר מ-250 מיליון דולר במטרה לבלום את התחזקות השקל

השקל התחזק בעוד הבורסה בת"א שוברת שיא של כל הזמנים: בעת קביעת השערים היציגים ע"י בנק ישראל, נחלש שערו של הדולר ב-0.384% ונקבע ב-3.628 שקלים. האירו היציג נחלש בשיעור דומה של 0.366% ושערו נקבע ב-4.7931 שקלים.

נציין כי נראה שבנק ישראל לא התערב היום במסחר לאחר שרכש השבוע יותר מ-250 מיליון דולר, כך לפי דיווחים. דבר שמצביע על רצונו של הנגיד, סטנלי פישר, לפחת את השקל לעומת הדולר, אם כי עד כה - ללא הצלחה יתרה.

בבריטניה החליט היום הבנק המרכזי להותיר את הריבית על כנה ברמת שפל של 0.5% ולהותיר את תוכנית רכישות האג"ח במתכונת שנקבעה. בארה"ב פרסמו לפני מספר רגעים נתוני התעסוקה השבועיים שהיו טובים במעט מהמצופה. לפי הנתונים חלה ירידה חדה מהצפי במספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, כאשר 17 אלף איש פחות מבשבוע שעבר הגידו דרישות כספיות אלה ומספרם הסתכם ב-421 איש לעומת צפי לירידה מתונה יותר ל-429 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה. קובעי המדיניות של הפד' ייפגשו ב-14 בדצמבר כדי לדון בתוכנית אפשרית שתמשיך את רכישות האוצר מעבר ל-600 מיליארד דולר.

"הדולר לא מצליח להוביל מהלך התחזקות בר קיימא, האירו שומר על כוחו למרות המשבר באירופה אשר טרם הגיע לסיומו", נכתב הבוקר בתחזית היומית של כלל פורקס. עם זאת המסחר בשערו של הצמד הזה ניכר בתנודתיות הרבה שנרשמת בו בימים האחרונים, והיום דווקא נחלש האירו בשיעור של כ-0.2% ושערו נסחר סביב 1.324 דולר לאירו.

אירלנד הציגה שלשום את התקציב שלה לשנת 2011 בו הציגה קיצוצים של כ-6 מיליארד אירו, בין היתר דרך העלאת מיסים וקיצוצים נרחבים. היציבות ששידרה אירלנד כנראה הרגיעה במקצת את המשקיעים, האירו רשם החלשות של 0.23% ועומד על 1.321 דולר לאירו.

איטליה גם כן הודיעה על קיצוצים צפויים של כ-6 מיליארד אירו בתקציב המתוכנן לשנה הבאה. התקציב יאושר ב-14 בדצמבר, דבר נוסף שמרגיעים משקיעים לגבי האירו.