מכה למשקיעי הגז? בג"ץ צפוי לדחות את העתירה נגד מינוי ששיניסקי

בדיון ראשון בעתירה רמזו השופטים לעותרים כי טוב יעשו אם ימשכו את העתירה ■ ששינסקי במכתב לבג"ץ: "משווים אותי לנאצי" ■ משקיע גבעות השיב לו: "אתה לא היטלר - רק פינוקיו!"

בג"ץ צפוי לדחות את העתירה נגד מינויו של פרופ' איתן ששינסקי לראשות הוועדה לבחינת מדיניות התמלוגים והמיסוי על תגליות נפט וגז.

בדיון ראשון בעתירה שנערך היום (ה') רמזו השופטים אשר גרוניס, ניל הנדל וסלים ג'ובראן לבא-כוח העותרים, עו"ד רונאל פישר, כי טוב יעשה אם ימשוך את העתירה בעצמו, על-ידי בקשה למחוק את העתירה.

כששאל עו"ד פישר כיצד יסביר ללקוחו את מחיקת העתירה, השיב לו השופט ג'ובראן כי אחרת ידחה אותה בית המשפט לגופה.

העותרים, "העמותה לקידום דרך אחרת", ימסרו לבית המשפט את החלטתם עד מחר (ו') בבוקר.

המדינה, באמצעות היועץ המשפטי של משרד האוצר והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, טענה בתגובתה לבג"ץ כי יש לדחות את העתירה לגופה, משום שאין ניגוד עניינים בין תפקידו של ששינסקי בוועדה לבין חברותו בוועדת ההשקעות של פסגות.

ששינסקי, בצעד חריג, צירף מכתב אישי מטעמו לתשובת המדינה, ובו טען כי הוא נתון מזה מספר חודשים תחת מתקפה, הכוללת מפגינים שמתקהלים בכניסה לביתו וסרטי תעמולה באינטרנט המשווים אותו לצורר הנאצי, שנשלחו בין היתר לקולגות שלו בחו"ל.

את העתירה הגישה ב-24 לאוגוסט "העמותה לקידום דרך אחרת", שטענה כי ששינסקי נגוע בניגוד עניינים נוכח חברותו בוועדת ההשקעות של בית ההשקעות פסגות, אשר לו, לטענת העותרים, יש אחזקות בחברת אמפל, מבעלי המניות בספק הגז המצרי חברת EMG.

יחד עם העתירה הגישה העמותה בקשה לצו מניעה, שנדחתה. גם הבקשה לקיים דיון דחוף בעתירה נדחתה.