ניצחון לניצן חן: תפקיד ראש מינהלת מועצת הכבלים יפוצל

לאחר מאבק של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נערך בימים אלה מכרז לתפקיד יועץ משפטי בלבד ■ בין המועמדים: עו"ד דנה נויפלד, בכירה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה

תפקיד ראש מינהלת מועצת הכבלים והלוויין יפוצל לשני תפקידים - כך מאשרים במשרד התקשורת. זאת לאחר מאבק שנחשף ב"גלובס" במאי השנה, במסגרתו דרש יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, לפצל את התפקיד לשניים - האחד מנהל מינהלת והשני יועץ משפטי.

על רקע זה פרשה ראש מינהלת השידורים הקודמת של המועצה, שנשאה בשני התפקידים, דורלי אלמגור.

לא מן הנמנע כעת, כי המהלך הבא יהיה לקפל את תפקיד המנהל של הסדרת השידורים בטלוויזיה הרב-ערוצית אל תוך סמכויותיו של ניצן חן, היו"ר.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מנהלת נציבות שירות המדינה מכרז לתפקיד "יועץ משפטי" בלבד. המועמדים הסופיים נחשבים למשפטנים בכירים, כאשר הבולטת שבהם היא עו"ד דנה נויפלד, מהמחלקה הכלכלית-פיסקלית במשרד המשפטים. נויפלד, המייצגת את משרד המשפטים בכל ענייני החקיקה בנושאי תקשורת בכנסת, משמשת גם כיום כחברה במועצת הכבלים והלוויין מטעם משרד המשפטים.

כמו נויפלד, גם המועמדים האחרים נחשבים בולטים וכאלה שעשויים לעשות לחן חיים לא פשוטים. אחת מהם היא עו"ד שרון שמש, אשת הלשכה המשפטית של המועצה כיום, ועו"ד ניר גרסון, ששימש בעבר כאיש המינהלת להסדרת השידורים.

פיצול התפקיד מחזק עד מאוד את מעמדו של ניצן חן במינהלת המועצה. בשנים הראשונות הוא התנגח תכופות עם עו"ד אלמגור, ששימשה גם יועצת משפטית לו, למועצה ולהחלטותיו וגם ראש הזרוע המבצעת. חן, שחש כי מציאות זו מקשה על תפקודו, ביקש לפצל את התפקיד. כעת, כאמור, מאמציו נשאו פרי.

המתיחות בין הצדדים הביאה אז לתלונות הדדיות בלשכת מבקר המדינה ובסופו של דבר גם להתפטרותה של אלמגור.

אלמגור טענה אז כי "פעולות אכיפה לא בוצעו במשך למעלה משנה. הפרות בנושאים צרכניים בעלי חשיבות ציבורית רבה אינם מקבלים טיפול ואינם נאכפים על-ידי חן, על אף התראות חוזרות של הצוות המקצועי".

חן אמר אז בתגובה כי "כל טענותיה באשר לפעולות שנעשו לכאורה בניגוד למינהל תקין צצו רק לאחר שפתחתי בבדיקת הטענה שהגברת אלמגור ממשיכה לכהן כיועצת משפטית של המועצה, בניגוד גמור להנחייתו המפורשת של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אליקים רובינשטיין".

חן פנה אז למשרד התקשורת ולמשרד היועץ המשפטי לממשלה בבקשה לפצל את התפקיד.

במשרד התקשורת אישרו את הדברים, ואמרו כי מעתה אכן תהיה "הפרדה מוחלטת".

חן ונויפלד סירבו להגיב. את תגובותיהם של שמש וגרסון לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.