גוגל ומייספייס חידשו את הסכם שיתוף-הפעולה ביניהן

ענקית החיפוש והרשת החברתית ישתפו פעולה בתחום הפרסום ■ בעסקה הקודמת הסכימה גוגל לשלם למייספייס 900 מיליון דולר עבור הזכויות ■ הערכות: הסכום הפעם נמוך יותר

הרשת החברתית מייספייס הודיעה אתמול (שבת) כי גוגל תמשיך להיות החברה שתפעיל את מודעות הפרסום המקוונות באתרה, כמו גם את שירותי החיפוש המקוון בו. מייספייס וגוגל חתמו על הסכם רב-שנתי, שמרחיב את תחום עיסוקה של גוגל באתר הרשת החברתית גם להצגת מודעות פרסום גרפיות, תחום שלא נכלל בהסכם הקודם בין השתיים שנחתם ב-2006.

במסגרת ההסכם הקודם, הסכימה גוגל לשלם למייספייס 900 מיליון דולר כדי להציג מודעות פרסום באתרה. לאור מצבה הנוכחי העגום של מייספייס, סביר להניח ששוויה של העסקה הנוכחית נמוך בהרבה, אך הוא לא פורסם.

"אנחנו נרגשים להעמיק את שיתוף הפעולה שלנו עם אחד מהמותגים החברתיים המובילים באינטרנט - מייספייס", אמר סגן נשיא גוגל למדיה עולמית, אנריקה דה קסטרו. "אנחנו שמחים שהטכנולוגיה שלנו תסייע למשתמשי מייספייס באתר המחודש שלה, וכן שמחים שהיא בחרה בטכנולוגית מודעות הפרסום הגרפיות שלנו כאמצעי להגדלת הכנסותיה", אמר דה קסטרו. סמנכ"ל הכספים של מייספייס, נדה סטיראט, הוסיף כי "אנחנו שמחים לחדש את שיתוף הפעולה עם גוגל".

תאגיד התקשורת ניוז-קורפ, המחזיק בבעלות על מייספייס, הודיע בשבוע שעבר כי מצבה הכספי של הרשת החברתית אינו יכול להימשך וששיפור חייב לבוא ברבעונים הקרובים. "היינו ברורים בקשר לעובדה שמייספייס הפכה להיות בעיה עבורנו", אמר סמנכ"ל התפעול של ניוז קורפ, צ'ייס קארי.

"ההפסדים הנוכחיים של האתר אינם מקובלים עלינו ולא יכולים להימשך. ההנהלה הנוכחית שלנו, בראשות מייק ג'ונס, לא יצרה את ההפסדים האלו אבל היא תדע כיצד לטפל בהם", אמר קארי.

רופרט מרדוק, מייסד ומנכ"ל ניוז-קורפ, הודיע על רכישת מייספייס ב-2005 תמורת 580 מיליון דולר, אך מאז איבדה מייספייס את הבכורה בעולם הרשתות החברתיות לפייסבוק.