בניגוד לעמדת האוצר: המס המופחת לעיתונאים זרים לא יבוטל

יו"ר לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן: "אני שמח שחברי כנסת מכל המפלגות התגייסו לעצור את זה. ככל שיהיו יותר עיתונאים זרים בישראל - כך ייטב להסברה הישראלית"

ועדת הכספים הצליחה למנוע מהאוצר לבטל את המס המופחת לעיתונאים זרים הניתן להם כיום. חברי ועדת הכספים הצביעו נגד ביטול הפטור ממס לעיתונאים זרים. בכך, גם העיתונאים הזרים וגם הספורטאים הזרים ימשייכו להנות מפטור ממס הכנסה.

במסגרת ההצבעות על סעיפי חוק ההסדרים התברר כי גם חברי הקואליציה בוועדה מתנגדים להכללת הסעיף בחוק ההסדרים, ובעקבות זאת הצעת החוק תעבור ככל הנראה להליך חקיקה רגיל.

ממסמך שהוגש לוועדה על-ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי היקף ההכנסות למדינה עקב ביטול המס המופחת לעיתונאים זרים יסתכם בלא יותר מכמה מאות אלפי שקלים בשנה.

בין המתנגדים נחרצות המהלך היה גם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב. לדבריו, המהלך עלול לפגוע במדינה ולבטל למעשה את המאמצים והתקציבים שמשקיעה המדינה באמצעות משרדו בטיפוח העיתונות הזרה. "אי-אישור ההחלטה מעידה על ניצחון התבונה", אמר מיסז'ניקוב.

השר פנה לנציגי חברי ועדת הכספים מישראל ביתנו וביקש מהם למנוע את הגזירה. "ביטול ההנחות הקיימות במיסוי לעיתונאים זרים על-פי הערכות היה מכניס לקופת המדינה כחצי מילון שקל בלבד, אולם בפועל משרדי התיירות, החוץ ומשרדים נוספים יוזמים אירוח עיתונאים ומבקשים למשוך אותם להתגורר בישראל ולבוא לסקרה. הדבר תורם תרומה מדינית, כלכלית וחברתית חשובה מאין כמותה", הוסיף.

יו"ר לשכת העיתונות הממשלתית, אורן הלמן, אמר בתגובה: "אני חושב שזה הישג להסברה הישראלית, ושמח שחברי כנסת מכל המפלגות התגייסו לעצור את זה. ככל שיהיו יותר עיתונאים זרים בישראל - כך ייטב להסברה הישראלית".