משרד הפרסום GPS מחפש שותף: במגעים עם יורו ישראל

מדובר בשיחות ראשוניות שמטרתן למכור חלק ממניות המשרד שהיו בעבר בידי אדלר-חומסקי ■ מגעים ראשוניים נערכו גם עם משרד פרסום בעשירייה הראשונה ועם משרד הפרסום אברהם

האם חלק ממניות משרד הפרסום GPS נמצאות שוב על המדף? ל"גלובס" נודע כי בעלי משרד הפרסום GPS, יוסי ארועטי ודודי ברמן, מעניינים גורמים שונים בתעשייה ברכישת המניות שהיו בעבר בידי קבוצת הפרסום אדלר-חומסקי.

עוד נודע כי שיחות ראשוניות בנושאי שיתוף-פעולה נעשו עם לפחות 3 משרדי פרסום - ביניהם משרד גדול בעשירייה הראשונה, בדיקה לא פורמלית עם משרד הפרסום אברהם ותחילתן של שיחות עם קבוצת יורו ישראל.

נראה כי בשלב זה ההליך המשמעותי יותר הוא מול יורו ישראל, אך אין זה אומר שבסופו של דבר אכן תתבצע שם סוג של עסקה.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", לפני מספר חודשים רכשו יוסי ארועטי ודודי ברמן את מלוא הבעלות על משרד הפרסום GPS מידי אדלר-חומסקי ויצאו לדרך עצמאית.

GPS הוקם על-ידי קבוצת אדלר-חומסקי ב-2003 כמשרד לייעוץ פוליטי ותקציבים קטנים, אך צמח במהירות למשרד בינוני בגודלו. עם כניסת השותפים, ארועטי וברמן, המשרד החל לטפל גם בתקציבי פרסום גדולים יותר דוגמת טיב טעם, שלמה SIXT וארקיע, ואף נכנס לסירוגין לרשימת 20 משרדי הפרסום הגדולים.

כך, למשל, במחצית הראשונה של 2010 היתה ההוצאה של GPS על פרסום כ-24 מיליון שקל, זאת לעומת כ-13 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2009 - גידול של כ-78% (על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום).

עם זאת, החודשים האחרונים אינם מאירים פנים למשרד, שאיבד לאחרונה את תקציבי הפרסום של טיב טעם ודש קרנות נאמנות. המשרד הצליח אמנם לקבל לידיו חלק (במשותף עם יורו) בתקציב סונול, אך למרות העבודה ארוכת השנים עם שלמה SIXT לא הצליח המשרד לקבל לידיו את תקציב המותג אופל, אותו נתנה החברה לגיתם.

בעבר כבר נעשו ניסיונות למזג את המשרד עם משרדים אחרים. כך, למשל, לפני כשנתיים וחצי ניהלו באדלר-חומסקי מגעים למיזוג GPS עם אריאלי מקבוצת פובליסיס, לפני שהאחרון מוזג לתוך גלר-נסיס, אך המגעים לא הבשילו לכדי עסקה.

ליורו ישראל יש ניסיון במיזוגים מסוג זה. כזכור, לפני כ-3 שנים רכשה ארד תקשורת, שבבעלות יובל ארד, אייל ארד וליאור חורב, את מניות השותפים הישראלים של יורו תל-אביב מקבוצת אבס. בין המשרדים נערך מיזוג מלא, והמשרד פועל היום תחת השם יורו ישראל.

עד לפרסום הידיעה לא התקבלו תגובות ממשרדי הפרסום GPS או יורו ישראל.