ענבר אנרגיה סולארית תקים מערכת פוטו-וולטאית בחפץ חיים

זהו הסכם ה-EPC (הסכם לתכנון הנדסי, רכש והקמה) הראשון של 9REN בישראל, אשר הותאם גם לדרישות רשות החשמל

9REN חתמה עם פ.ק. גנרטורים וענבר אנרגיה סולארית, הסכם להקמת מערכת פוטו-וולטאית בינונית בחפץ חיים בכ-7 מיליון שקל . זהו הסכם ה-EPC (הסכם לתכנון הנדסי, רכש והקמה) הראשון של 9REN בישראל, אשר הותאם גם לדרישות רשות החשמל.

ההסכם נחתם בתל-אביב ע"י מנכ"ל REN9 , סטפנו גרנלה, ומנכ"ל פ.ק. גנרטורים, עמוס קורץ. במסגרת ההסכם, תהיה REN9 אחראית להקמת ותפעול מתקן פוטו-וולטאי בגודל 500 קילו-וואט על גגות הרפת בקיבוץ חפץ חיים, ותעמיד את הערבויות הנדרשות להקמת ותפעול המערכת.

את פ.ק. גנרטורים, ייצגו עו"ד רויטל בן-ארצי ממשרד שיבולת.

לחברת REN9 הסכם עם ענבר אנרגיה סולרית, במסגרתו תבצע ענבר את עבודות ההקמה של המתקן, ותתחזק אותן בהמשך. 9REN, היא חברה אירופאית מובילה בתחום האנרגיות המתחדשות. החברה היא מיזוג של גאמסה סולר (Gamesa Solar ) הספרדית, ו-ENER3 האיטלקית. שתיהן, נרכשו ע"י First Reserve ב-2008. החברה התקינה מתקנים פוטו-וולטאים בהיקף של מעל 110 מגה-וואט בספרד ואיטליה.

ענבר אנרגיה סולארית, הינה חברה פרטית בבעלות פ.ק. גנראטורים וציוד ואחת החברות הראשונות שקיבלו רישיונות מותנים להקמת מתקנים בינוניים. ענבר הגישה עד כה כ-60 בקשות בהיקף של כ-50 מגה וואט שהוגשו לרשות החשמל במסגרת ההסדרה למערכות סולריות בינוניות.

עד היום הקימה ענבר כ-120 מערכות פוטו-וולטאיות מסחריות, בהיקף כולל של כ-6 מגה-וואט, המשקפים מכירות של כ- 90 מליון שקלים והיא מהחברות המובילות בענף בארץ.

שי פורת, מנכ"ל ענבר אנרגיה סולארית: "בחרנו ב-9REN כדי להבטיח את הקמת המתקנים במינימום סיכון למשקיעים. הערבויות שחברה כמו 9REN מסוגלת להעמיד מאפשרות סגירה פיננסית מהירה בתנאי מימון נוחים".