עובדי "התכוף" לייצור כבאיות סגרו היום את שערי המפעל

דווקא על רקע השריפה האחרונה בכרמל, עובדי המפעל בנצרת מחו על שלא קיבלו שכר חודש וחצי וכן על תנאי הפנסיה שלהם ■ ההסתדרות התערבה בסכסוך, שעדיין רחוק מפיתרון

עובדי מפעל "התכוף" שבנצרת - העוסק בייצור כלי רכב ממוגנים, כבאיות ורכבי תדלוק - סגרו היום (ה') את שערי המפעל במחאה על כך שלא קיבלו שכר זה חודש וחצי, בצד הפסקת ההפרשות לפנסיה זה חצי שנה. בלחץ ההסתדרות, החברה שילמה אמש לעובדים מקדמה בסך 2,000 שקל, ואולם העובדים מבהירים כי לא ייפתחו את שערי המפעל עד שיקבלו שכר מלא.

"אי תשלום שכר ותנאים סוציאליים לעובדים הוא איתות לקראת סגירת המפעל", הזהיר לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפון בהסתדרות. "סגירת המפעל תהווה מכה קשה לכ-100 העובדים שכולם תושבי האזור, אשר ייתקשו למצוא מקום עבודה חלופי". ל"גלובס" נודע כי לצד עובדים אלה ישנם כמה עשרות עובדי קבלן המועסקים במפעל, ואולם אלה לא מאוגדים בהסתדרות ולא זוכים להגנתה.

חברת התכוף נקלעה לחובות הנאמדים ב-140 מיליון שקל, ובאחרונה הבנקים הפועלים, אגוד ודיסקונט הגדירו את חשבונות הבנק שלה כשל "לקוח מוגבל חמור". הבנקים אף מינו את רו"ח עליזה שרון להוביל הליך להצלת החברה. התכוף הוקמה ב-1947 ובעליה כיום הוא דוד אורון. בעקבות הסיכום על תוספת התקציב לשירותי הכיבוי, החברה צפויה לקבל הזמנות לייצור כבאיות. עם זאת, עקב חובות החברה, לא בטוח שזה מה שיציל אותה.