"מגדלים" תקנה מגרש ב-40 מ' ש' בגוש הגדול

‎‎‎‎רגע לפני הטלת המע"מ על קבוצת רכישה ■ "בעוד כשבוע נצטרך לשלם עוד 16%" ■ החיסכון: 290 אלף ש' לכל יחידת דיור ‏‎‎‏■ העסקה גוזרת מחיר שיא ליחידת קרקע באזור: 1.8 מ' ש'‏

‏‎‎קבוצות הרכישה ממהרות ליהנות מהימים האחרונים של "מקלט המס": חברת מגדלים רכשה אופציה למגרש, בעלות 40 מיליון שקל ב"גוש הגדול" בתל אביב, בכוונה לממשה לפני 1 בינואר, המועד בו יוחל מע"מ על כל מגרש שנקנה על-ידי קבוצת רכישה שיש לה מארגן בתשלום. כך נודע ל"גלובס".

‏מדובר בחיסכון של 6.4 מיליון שקל על המגרש כולו, או כ-290 אלף שקל בממוצע ליחידת קרקע. על המגרש מתכננת "מגדלים" להקים 22 יחידות דיור, וסכום העסקה - 40 מיליון שקל, כאמור - גוזר מחיר שיא ליחידת קרקע באזור: 1.8 מיליון שקל (רק על מרכיב הקרקע, שאינו כולל עלויות בנייה והוצאות נוספות). העסקה בוצעה באמצעות המתווך שרגא פריד מסוכנות "צמרת אביב".

לדברי חני הורביץ ועו"ד קרן בן-דוד, מנכ"ליות משותפות של מגדלים, מדובר ב"מקלט מס חוקי אדיר". וכן, הן מתכוונות לממש את האופציה ולרכוש את המגרש עד 31 בדצמבר. אם כי עד היום הצטרפו לקבוצה 11 חברים במהלך שיווקי "שקט". "אנחנו מנצלות את ההזדמנות, כי בעוד כשבוע כבר נצטרך לשלם עוד 16%", אמרה היום (ה') בן-דוד ל"גלובס".

על המגרש, הממוקם ברחוב מארק שגאל בצפון "הגוש הגדול" בתל אביב ובקו ראשון לים, יוקם בניין בעיצובו של אדריכל אילן פיבקו. לדברי בן-דוד, דירת 5 חדרים בשטח של כ-150 מ"ר ומרפסת של 20 מ"ר עם מחסן וחנייה תעלה כ-3.3 מיליון שקל. לדברי פריד, דירות דומות באזור נמכרות בשוק בכ-6-5 מיליון שקל; ופנטהאוזים, בכ-14 מיליון שקל. ‏‎‎‏