סיטי על טבע: המועד החשוב הבא לקופקסון - 12 בינואר

האנליסט ג'ון בוריס על הודעת ה-FDA מאמש: חברות שרוצות לשווק גרסאות גנריות לקופקסון ייאלצו לבצע ניסויים קליניים

טבע תצליח להגן על הפטנט של הקופקסון עד שנת 2014 ומתחרותיה יתקשו לקבל אישור מה-FDA (מינהל המזון והתרופות בארה"ב) לשווק את הגרסאות הגנריות שלהן לקופקסון. כך מעריך ג'ון בוריס, אנליסט בבנק האמריקני סיטי. בוריס מחזיק בהמלצת "קנייה" על מניית טבע ומאמין שהיא תגיע ל-72 דולר - 36.8% מעל מחיר הסגירה של המניה אמש (ה') בוול סטריט.

התנהגות מניית טבע אמש ממחישה עד כמה קשה לחזות את התנהגות המניות בשווקים. טבע פרסמה הודעה שלילית לכאורה על דחייה מצד ה-FDA לבקשת טבע לשווק גרסה חדשה של הקופקסון, תרופת הדגל של טבע המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה. ואולם, בשוק פירשו את ההודעה באופן שונה לגמרי: אם טבע לא קיבלה אישור לשווק את הגרסה החדשה של התרופה, הרי שהסיכוי שחברות אחרות יקבלו אישור להכניס לשוק גרסאות גנריות של הקופקסון נמוך גם כן.

"המסר העיקרי פה הוא שהוראת ה-FDA הינה שלילית לחברות המבקשות לקבל אישור לגרסאות גנריות של הקופקסון", כותב בוריס בסקירה שהפיץ ללקוחותיו. "ישנה סבירות גבוהה שה-FDA ידרוש מחקרים קליניים לפני מתן אישור לתרופות".

המשמעות היא כמובן דחייה בקבלת אישור של חברה כלשהי לשווק גרסה גנרית של הקופקסון, שכן מחקרים קליניים אורכים זמן רב. החברות שמאיימות על טבע בגזרת הקופקסון הן מומנטה וסנדוז מצד אחד, ונאטקו ומיילן מצד שני. "הסבירות שה-FDA ידרוש מהן מחקרים קליניים גבוהה", מדגיש בוריס.

המודלים של בוריס, מהם הוא גוזר את מחיר היעד למניית טבע, מניחים שטבע תצליח להגן על הפטנט של הקופקסון עד מאי 2014. הוא צופה מכירות של 3.2 מיליארד דולר לקופקסון בשנת 2010, וירידה לרמה של 2.2 מיליארד דולר בשנת 2015. (טבע, אגב, צופה מכירות נמוכות יותר של 1.8 מיליארד דולר).

"אבן הדרך החשובה הבאה לקופקסון היא ב-12 בינואר, אז ייערך השימוע בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי בנושא", מציין בוריס. בהמשך הוא מצפה להצגת הליקווינימוד, הגרסה האוראלית של טבע לתרופה לטיפול בטרשת נפוצה, בכנס מדעי שיתקיים בהוואי בתאריכים 9-16 באפריל.