הבורסה בת"א שוקלת מדדים חדשים: נפט, תקשורת וביטוח

הנהלת הבורסה בסיכום שנה: מנסה לקדם קרן סל (ETF) שתיוסד בחו"ל ותעקוב אחר השוק הישראלי ■ תדגיש המשך שכלול מערך המסלקות, ומיצובה כמרכז לחברות היי-טק


לאחר שבמהלך 2010 השיקה הבורסה לני"ע בתל אביב את מדד הביומד, בהסתכל לשנה הבאה היא בוחנת השקת מדדי מניות חדשים נוספים, בין היתר לסקטור הביטוח, הנפט והתקשורת - כך עולה ממסיבת העיתונאים שקיימה היום הנהלת הבורסה לסיכום השנה האחרונה.

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, אמרה במסיבת העיתונאים בין היתר כי במהלך השנה הבאה הבורסה תשים דגש על המשך שכלול מערך המסלקות, פיתוח מוצרים חדשים, ומיצובה כמרכז לחברות היי-טק.

לדבריה, "כשהתחלנו לנסות למצב את הבורסה כמרכז היי-טק, גילינו שצריך לבצע תהליך של הגדלת חשיפת הבורסה לחברות מהסקטור, קודם כל ישראליות, וראינו עם הזמן עלייה במודעות לתחום".

לבנון ציינה כי הבורסה ביצעה מיפוי של חברות טכנולוגיה וביומד פרטיות מקומיות עם פוטנציאל להנפקה והביעה תקווה כי יותר חברות מהסקטור יראו את הבורסה כמקור לגיוס כסף לפעילותן, כשהן בשלות לכך.

עוד ציינה באותו נושא כי הבורסה נמצאת בתהליך מתקדם מול חברה בינלאומית שתחל בשנה הבאה לבצע מחקר אנליטי על חברות הטכנולוגיה והביומד הנסחרות שירצו בכך.
לבנון אמרה גם כי הבורסה תצרף מוצרי מסחר חדשים, ביניהם הנפקת אופציות על סדרות ה"שחרים", וזאת לאחר שהתקבל האישור הנדרש לכך. בנוסף ציינה כי הבורסה מנסה לקדם קרן סל (ETF) שתיוסד בחו"ל ותעקוב אחר השוק הישראלי, בניסיון להקל על שחקנים זרים להיכנס לפעילות בשוק המקומי.

יו"ר הבורסה, שאול ברונפלד, ציין כי השנה האחרונה הייתה מיוחדת בכך שהיא הייתה נורמלית, וזאת אחרי הקיצוניות שאפיינה את המסחר בשנים קודמות לחיוב ולשלילה.