שינוי בתקנות: הסוף לסימון הגורף על מוצרים ללא גלוטן

מגוון רחב יותר של מוצרים יעמוד לרשות הלוקים בצליאק בעקבות שינוי בתקנות הסימון הקיימות

בשורות לבעלי הצליאק, שנאלצים לצרוך רק מוצרים נטולי גלוטן: מעתה יאושר סימון מקל יותר על מוצרים, שיאפשר להם לרכוש ללא חשש מגוון גדול יותר של מוצרי מזון - כך הוחלט אתמול (ב') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, שאישרה פה-אחד את תיקון תקנות בריאות הציבור בעניין סימון גלוטן במוצרי מזון.

הלוקים במחלת הצליאק - או בשמה העברי, דגנת - סובלים מרגישות לחלבון בשם גלוטן ואינם יכולים לעכל אותו כהלכה.

במצב הקיים היום, נמנעות חברות רבות מלסמן את מוצריהן כ"כשרים" לנמנעים מגלוטן, בשל חשש מתביעות דוגמת זו שאתה התמודדה בעבר שטראוס, בטענה לסימון בעייתי של מוצרים (מה שהסתיים בהסכם פשרה). כך באופן גורף מסומנים מאות ואלפי מוצרים כ"עשויים להכיל גלוטן" גם כשבפועל אינם מסוכנים, מה שמגביל משמעותית את המבחר הקיים ומקשה על מי שגם כך נאלץ למצוא לא מעט פתרונות בנושא.

על-פי התקנות החדשות, יסומנו מוצרים המכילים כמות מזערית של גלוטן כמוצרים "ללא גלוטן" - כשמדובר כמובן במינון שאינו מסוכן לחולי הצליאק, על פי העולה ממחקרים. הסף המרבי החדש עומד על 20 חל"מ (חלקים למיליון) במקום אפס, בהתאם לרגולציה האירופאית בתחום.

"אני מברך את הוועדה ואת חברי הכנסת אשר יזמו את תיקון התקנות אשר יקל על חולי הצליאק",אמר יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ. "זהו צעד ראשון במסע לשיפור איכות חייהם".

התקנות ייכנסו לתוקף מיידית, עם פרסומן ברשומות.