הילדים גרים אצל האב - והגרושה עדיין תובעת מזונות

דורשת לעקל את משכורתו של בעלה לשעבר ולהוציא צו מאסר נגדו ■ האב דורש להפחית את המזונות מ-3,500 שקל למינימום הנדרש

מאבק גירושים מכוער מתנהל בשנים האחרונות בבית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון, בין בני זוג שהיו נשואים זה לזו כ-10 שנים. בני הזוג הביאו לעולם 3 ילדים, אך אז עלו יחסיהם על שרטון, והם החליטו להתגרש.

בתחילה פסק בית המשפט שהאישה היא זו שתזכה במשמורת על הילדים, אך תקופה קצרה לאחר מכן החליט הבן הבוגר, שהיה אז בן 13, לעבור לגור אצל אביו, בבית סבתו. בעקבות כך, בית המשפט קבע כי האב ישלם מזונות רק לשני ילדים, בסך של 3,500 שקל. בקיץ האחרון בילה הבן האמצעי בבית אביו יחד עם אחיו וסבתו, וגמר אומר בליבו שלא לחזור יותר לבית אמו אלא להישאר עם האב.

היות והאב עובד כשכיר זוטר בחברת תקשורת ומשתכר למחייתו כ-5,000 שקל נטו בלבד, הוא התקשה לעמוד בעול המזונות והחל לפגר בתשלומים. אך הגרושה לא ויתרה: במסגרת הליכי ההוצאה לפועל ביקשה לעקל את משכורתו של הגבר ולהכניסו לכלא על מנת שישלם את חובו באופן מיידי.

"לא ייתכן שההוצאה לפועל תפגע בפעולותיה ברווחת הילדים בכך שתעקל את משכורתו של האב המהווה את מקור המחייה היחיד שלהם", אומר עו"ד אליעזר גריסרו, המתמחה בדיני משפחה ומייצג את האב. לדבריו, האב הגיע למצב בלתי נסבל בו הוא נדרש לשלם את הוצאות הילדים פעמיים, פעם אחת את הוצאותיהם בפועל, ופעם נוספת בשל המזונות שנפסקו לו בבית המשפט.

גריסרו דורש להפחית את סכום המזונות מ-3,500 שקל למינימום המזונות הנדרש עבור ילד אחד, מפני שהאישה מגדלת בפועל רק ילד אחד. כמו כן מבקש עו"ד גריסרו מבית המשפט להורות לאם להשתתף במזונות הבן הבוגר, שכבר חצה את גיל 15, ועל פי החוק היא אמורה מעתה להשתתף במזונותיו בסכום דומה.