עורך "ידיעות" שילה דה-בר פורש מעריכת העיתון; יוחלף ע"י רון ירון

דה-בר יישאר בקבוצה ויקדם עבורה את פיתוח הפלטפורמות הדיגיטליות ■ במקביל, גירסת ה-iPad של "ידיעות אחרונות" נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים ותושק בחודשים הקרובים

שילה דה בר, עורך "ידיעות אחרונות" ב-3.5 השנים האחרונות, הודיע הערב (ג') על עזיבתו את התפקיד. במקומו ימונה לתפקיד רון ירון, ששימש כסגנו. עם עזיבתו של דה בר בפברואר הקרוב, הוא יעבור לתפקיד ניהולי במחלקת המדיה הדיגיטלית של הקבוצה.

במכתב שהוציא הערב לעובדי העיתון, הודיע על כך דה בר וכתב: "במהלך פברואר, אחרי כמעט 4 שנים, אסיים את תפקידי כעורך. אני מצטרף בהתלהבות לחברת 'ידיעות טכנולוגיות', החברה שהשתלטה על קומת הכניסה לבניין, בתור יו"ר החברה לתחום התוכן. שם אנסה לסייע לנבחרת שעובדת בתחום לעסוק בתוכן דיגיטלי. מי שיתפוס אותי במסדרון בטח ישמע ממני יותר על ההרפתקה החדשה - ואולי גם יראה את הניצוץ שבעיניים.

"מכאן, מה שבאמת חשוב: לנעליי הקטנות ייכנס רון ירון. לדעתי, אלה חדשות טובות מאוד לקוראים. רון עורך מעולה, יצירתי, הגון ומקצוען. אבל מבחינתי הוא בעיקר חבר: רגיש, מצחיק, מקורי. אני עובד איתו משנת 1992, ומשוכנע שאין מתאים ממנו לערוך את העיתון, להוביל אותו".

דה בר החל את דרכו העיתונאית בתחילת שנות ה-90 בקורס עורכים של "ידיעות אחרונות". משם התקדם במהירות לתפקיד רכז הכתבים בעיתון ואחר-כך לראש דסק החדשות. בשנת 2000 פרש דה בר מהעיתון, וחזר בשנת 2005 כעוזר אישי למו"ל ארנון מוזס, שמינה אותו לאחר כשנתיים לעורך הראשי של העיתון במקום רפי גינת.

ירון עובד ב"ידיעות אחרונות" משנת 1992 בתפקידי עריכה שונים. ב-3.5 השנים האחרונות הוא שימש כסגן עורך העיתון.

התחרות עוברת ל-iPad

כעת מוזס מייעד לדה בר תפקיד מרכזי בעידן החדש של העיתון, שגולת כותרתו היא העלאת מהדורה של "ידיעות אחרונות" ב-iPad, תחום שאליו ייכנסו ככל הנראה במהלך השנה הקרובה כל 4 העיתונים היומיים הגדולים.

גירסת ה-iPad של "ידיעות אחרונות" נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, וההערכות בשוק הן כי בעת שבה דה בר יכבה את האור בחדר העורך, הפיתוח יושלם, וכבר ברבעון הראשון של 2011 יוכלו בעלי מכשיר ה-iPad לעלעל בדפיו הווירטואליים ובסרטונים של הגיליון הדיגיטלי.

גם ב"מעריב", כאמור, לא שוקטים על השמרים, ובתוך שנה אמורה לצאת גירסת ה-iPad של העיתון, שתתחרה ב"ידיעות" בפלטפורמה החדשה. אחד הסמנים לכך שגם "מעריב" עובר שינוי מהותי לכיוון הדיגיטלי הוא מינויו לאחרונה של אבי משולם, לשעבר עורך וואלה, לתפקיד עורך העיתון. המשקיע החדש בעיתון, זקי רכיב, הצהיר כבר עם כניסתו לחברה כי הוא יוביל מהפכה דיגיטלית בעיתון .

יש לציין כי אחת הדרכים האפשריות להביא להובלה בתחרות הינה שיתוף-פעולה של המו"לים עם משווקי ה-iPad, אשר כחלק ממנה יוצעו מכשירי iPad במחירים אטרקטיביים למצטרפים כמנויים.

מ"ידיעות אחרונות" לא התקבלה תגובה לידיעה.