סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל - מנכ"ל מש' התחבורה

הראל יחליף את יעקב גנות שאמור לפרוש בימים הקרובים ■ לאחר שכיהן כאלוף פיקוד דרום בתקופת ההתנתקות, הפך לשנוא בחוגי הימין אך התבטא לאחרונה בגנות שלטון החמאס

סגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף (במיל') דן הראל ימונה למנכ"ל משרד התחבורה - כך נודע ל"גלובס". הראל יחליף את יעקב גנות שאמור לפרוש מתפקידו בימים הקרובים, לאחר שנה וחצי. להראל (55) תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, אותו סיים בהצטיינות והוא נשוי ואב לשתי בנות ובן.

הראל סיים כהונה של 35 שנה בצה"ל אשתקד, וחזר לא מזמן מחצי שנה בה טייל עם משפחתו ברחבי אמריקה הצפונית. הערכות היו כי ימצא את דרכו דווקא בסקטור העסקי. בראיון למגזין "‏G‏" של "גלובס" אמר בעבר כי "סגן רמטכ"ל הוא כמו המנכ"ל של הצבא מהרבה בחינות. הוא אחראי על התקציב, על התפעול, על התוכניות הרב=שנתיות" ויצא נגד עמדת האוצר התומכת בקיצוצים בתקציב הביטחון.

בין היתר, כיהן כסגן הרמטכ"ל ולפני כן כאלוף פיקוד דרום בתקופת ההתנתקות מרצועת עזה. הראל אומנם זכה לשבחים רבים בגין האופן המאופק בו פיקד במהלכה, אך הפך לשנוא בחוגי הימין.

לאחרונה התבטא בגנות שלטון החמאס ברצועה. "רצועת עזה הפכה לאיראן", אמר בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" של חדשות ערוץ 2 בתחילת החודש שעבר, לאחר שהעריך עוד קודם לביצוע ההתנתקות כי תביא להגברת הטרור מעזה ולעליית כוחו של החמאס.

שר התחבורה ישראל כ"ץ החליט על מינויו של הראל לתפקיד בשל מה שהוגדר כניסיון רב בניהול מערכות גדולות ומורכבות. כ"ץ הביע את ביטחונו כי הראל יסייע להוביל את "מהפכת התחבורה" שמקדם בימים אלה משרדו.