טורבוביץ' על 'לוויתן': "במקום לשמוח, יש תחושה של החמצה"

יו"ר דלק אנרגיה: "צריך לגייס הרבה מאוד מיליארדי דולרים כדי לקדוח, להפיק ולבנות תשתיות, אבל פתאום במדינת ישראל הבנקים והמשקיעים חוששים מסיכון הלאמה"

בתגובה לממצאים ב"לוויתן", אמר היום (ד') יו"ר דלק אנרגיה , יורם טורבוביץ': "במקום לשמוח ולהזדרז לעבוד על מימוש ההצלחה ומינופה, יש תחושה כבדה של החמצה גדולה. חלום ענק הופך עוד רגע למציאות ובדיוק ברגע הזה, יש המתעקשים להפיל על ראשנו את הבית כולו. במקום ששרי הממשלה יראו כיצד מסייעים לבנות תשתיות לאומיות, כיצד הופכים את המדינה ליעד להשקעות בתחום האנרגיה, נהפכנו לאי של חוסר יציבות.

"יש פה הצלחה ענקית, שאפשר וצריך למנפה. צריך לגייס הרבה מאוד מיליארדי דולרים כדי לקדוח, להפיק ולבנות תשתיות, אבל פתאום במדינת ישראל הבנקים והמשקיעים חוששים מסיכון הלאמה", אמר טורבוביץ'. "החשש הזה, שעד לפני זמן קצר היה נראה לי דמיוני, אם לא נתעשת, יהפוך לחשש אמיתי. נתקשה לגייס הון, לעבוד עם בנקים, והכול אך ורק בגלל צרות עין. ענן עכור של חוסר ודאות מרחף זמן רב מדי מעל התעשייה בכלל ומעל קידוח 'תמר' בפרט.

"אובדן החוזה עם החברה לישראל, שמנהלה הסביר אתמול שהם רצו מאוד לחתום חוזה אספקה איתנו, זה נזק כלכלי ותדמיתי עצום. מה עוד צריך לקרות שפסטיבל ערעור תעשיית קידוחי הגז ייפסק, והממשלה לא תיאלץ חברות ישראליות לרכוש גז מצרי המופלה לטובה ובאופן קלוקל לעומת הגז כחול-לבן?".

קודם לכן, בכנס "פסגת הכספים" שארגנה ספין, אמר טורבוביץ': "אני מקווה שוועדת ששינסקי תתעשת. הוועדה עשתה נכון שקראה למסקנותיה 'טיוטת מסקנות ביניים'. הם ידעו ששווה לשמוע אותנו או לפחות חזקה עליהם שהם חשבו כך. אני מקווה שהמסקנות בסופו של דבר ידאגו לאינטרס הציבור ויוודאו שיהיה אפשר להקים את מאגר תמר, שצריך אותו כל כך".