תפנית בתעסוקה בארה"ב ב-2011? המעסיקים אופטימיים

מנתוני סקר תעסוקה שנערך עולה כי גדל מספר המעסיקים והחברות המתכננים להגדיל את מצבת כוח האדם ב-2011 ■ "יש יותר ביטחון בקרב המעסיקים והחברות"

לקראת השנה החדשה, סקר חדש שפורסם בארה"ב מרעיף קצת אופטימיות באשר לסוגייה המעיבה על הכלכלה האמריקנית והיא האבטלה הגואה הנושקת לרמה של 10%. סקר מעסיקים שנערך ע"י אתר תעסוקה מרכזי בארה"ב, חושף כי המעסיקים הרבה יותר אופטימיים לגבי הרחבת מקומות התעסוקה בארה"ב, עם זאת, עדיין סבורים כי העלאת השכר תהיה מתונה מאוד השנה.

כרבע מהמעסיקים שנשאלו - כ-24% מהם, אמרו כי יש להם תוכנית להגדיל העסקת עובדים במשרה מלאה וקבועה ב-2011. זאת בהשוואה ל-20% מהמעסיקים שנשאלו השנה ולעומת 14% מהמעסיקים שנשאלו ב-2009.

בין הענפים הצפויים להרחיב מקומות תעסוקה בארה"ב ב-2011: מכירות, טכנולוגיית מידע, שירות לקוחות, הנדסה, אדמניסטרציה, מחשבים, כך עולה מהסקר. המעסיקים בענפים אלה ואחרים מתכננים להגדיל את מצבת כוח האדם שלהם ב-2011. "ניכרת רמה גבוהה מאוד של אופטימיות בשנת 2011 בין המעסיקים והחברות ויש הרבה יותר ביטחון, כך על פי דובר האתר תעסוקה המרכזי בארה"ב CareerBuilder.co.

לנתוני הסקר יש משמעות רבה בארה"ב והם טומנים בחובם תקווה למובטלים הרבים, וזאת על רקע שיעור אבטלה של 9.8% וחולשה בגידול מקומות התעסוקה בארה"ב. כאמור, נתוני הסקר תעסוקה שפורסמו מצביעים על כך שיותר מעסיקים מעוניינים להעסיק עובדים, ומכאן שהם מאותתים על תפנית חיובית בשוק התעסוקה האמריקני.

עוד סימן חיובי שעולה מהסקר, רק 7% מהמעסיקים שנשאלו טענו כי הם מתכוונים להפחית את מספר המועסקים בשנה הבאה, זאת לעומת 9% מהמעסיקים שטענו כי יפחיתו מקומות תעסוקה ב-2010 ולעומת 16% מעסיקים שטענו כך ב-2009.