קובי לוינסון, מנכ"ל דש, הולך הביתה עם שכר של כ-44 מיליון שקל

מנכ"ל דש ני"ע עוזב את בית ההשקעות של אלי ברקת על רקע אי‎-הסכמתו‎ ‎לשינוי ארגוני‏

‎‎טרם חלפה שנה מאז רכש אלי ברקת את השליטה בבית ההשקעות דש איפקס, והצפיפות בצמרת בית ההשקעות עושה את שלה: קובי לוינסון, מנכ"ל החברה הבת דש ניירות ערך, מסיים את תפקידו.

כבר בשלהי ינואר, עת כינס בית ההשקעות מסיבת עיתונאים מיוחדת כדי לבשר על השלמת העברת השליטה, הערכנו ב"גלובס" כי אחת הסוגיות הבוערות להן יידרש ברקת תהיה ההנהלה המנופחת של דש איפקס - "יותר מדי צ'יפים ופחות מדי אינדיאנים", כפי שמכנים זאת בשוק ההון.

עוד לפני הצנחתה של גבי רביד הדומיננטית לתפקיד יו"ר החברה על ידי ברקת, אכלסה שדרת הניהול בבית ההשקעות שני מנכ"לים - ויקטור שמריך ועידו נויברגר, את לוינסון הדומיננטי ואת מנכ"ל קופות הגמל, אורן חנוכה. כל הארבעה נחשבים למנהלים מוכשרים, ולכל אחד מהם חוזה העסקה שמן במיוחד. עם כניסתה של רביד לתפקידה כיו"ר, בחודש מאי, היה זה רק עניין של זמן עד שאחד או יותר מהם יעזוב את המשרדים שבקומה ה-26 במגדל דיסקונט שברחוב יהודה הלוי בת"א.

דש איפקס‎ ‎דיווחה היום כי פרישתו של לוינסון נעשית על רקע החלטת החברה לפעול לביצוע‎ ‎שינוי‎ ‎במבנה הארגוני‎ ‎שלה, במטרה להפריד בין‎ ‎פעילות‎ ‎ניהול‎ ‎ההשקעות‎ ‎‏(עליה ממונה לוינסון) לבין‏‎ ‎יתר‎ ‎פעילויות‎ ‎הקבוצה‎.‎‏ לוינסון, נמסר בהודעה, "הודיע‏‎ ‎על‎ ‎אי‎ ‎הסכמתו‎ ‎להוצאת‎ ‎פעילויות‎ ‎מדש‎ ‎ני‎"‎ע,‏‎ ‎ולאור‎ ‎זאת‎ ‎הוסכם עמו‎ ‎על‎ ‎סיום‎ ‎תפקידו‎ ‎כמנכ‎"‎ל".

לוינסון, אחד המנהלים השכירים המתוגמלים ביותר בישראל, לא יפרוש בידיים ריקות. להערכת‎ ‎דש איפקס, תגיע ההוצאה‎ ‎הצפויה‎ ‎בגין‎ ‎סיום‎ ‎הסכם‎ ‎ההעסקה שלו‎ ‎לכ-8 מיליון בתוספת‎ ‎מע‎"‎מ.

לוינסון (44) נחשב למנכ"ל מוערך. הוא החל לעבוד בדש איפקס בשנת 2004, לאחר שכיהן כמנכ"ל בית ההשקעות מגדל שוקי הון במשך שש שנים, וקודם לכן כמנהל קופות הגמל של בנק יהב וכמבצע בבורסה. לוינסון זכה כאמור לתגמול נדיב, וצבר בשבע שנותיו בדש סכום של כ-44 מיליון שקל (כולל התשלום הצפוי בגין פרישתו).

‎‎נשקל "תפקיד מפתח" בקבוצה

‎‎לוינסון הסכים לומר היום, כי "השנים בהן כיהנתי כמנכ"ל דש היו חוויה מאתגרת, מלמדת ומספקת. ההישגים של דש בתקופה זו - העלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, ביסוס המוניטין וצוות ניהולי מנצח - נבנו בעמל רב, ואני גאה בהם".

אלי ברקת, בעל השליטה בקבוצת ‏BRM‏ שבאמצעותה מוחזקת השליטה בדש איפקס, אמר כי "אני מצטער על העזיבה של קובי. קשה למצוא בשוק מנהלים שהיו מצליחים כמוהו להביא את דש למקומה הנוכחי, ואני מקווה שיתאפשר לנו להמשיך לעבוד איתו במסגרת פיתוח הקבוצה הפיננסית שלנו".

מדש נמסר כי "החברה‎ ‎ולוינסון‎ ‎דנים‎ ‎ביניהם‎ ‎באפשרויות‎ ‎לכהונה‎ ‎בתפקידי‎ ‎מפתח‎ ‎אחרים‎ ‎בקבוצה,‏‎ ‎לרבות הקמת‎ ‎וריכוז‎ ‎זרוע‎ ‎פעילות‎ ‎בחו‎"‎ל.‏‎ ‎עוד‎ ‎הוסכם‎ ‎בין‎ ‎הצדדים,‏‎ ‎כי‎ ‎סיום‎ ‎הכהונה‎ ‎בפועל‎ ‎יבוצע‎ ‎לאחר‎ ‎מציאת מחליף‎ ‎ותקופת‎ ‎חפיפה‎ ‎מלאה‎"‎‏.

עידו נויברגר, מנכ"ל משותף בקבוצת דש איפקס, אמר היום כי "קובי הוא לא רק מנהל סופר מוכשר, הוא גם חבר ושותף לדרך. בשנים בהן ניהל את דש צמחה החברה כמעט פי 10, לחברה שמנהלת נכסים בהיקף של קרוב ל-50 מיליארד שקל. אנחנו רוצים מאוד לראות את קובי ממשיך בתפקידי מפתח אסטרטגיים בקבוצה".

בית ההשקעות דש איפקס‏‎ ‎נסחר היום בבורסה לפי שווי של כ-940 מיליון שקל. הכנסותיו בתשעת החודשים הראשונים של 2010 הסתכמו ב-280 מיליון שקל, והרווח נקי באותה תקופה הגיע לכ-54 מיליון שקל. ‏‎‎‏

‎‎לוינסון: "השנים בהן כיהנתי כמנכ"ל דש היו חוויה מאתגרת, מלמדת ומספקת. בתקופה זו החברה רשמה הישגים בהיקף הנכסים המנוהלים, בביסוס המוניטין וצוות ניהולי מנצח, ואני גאה על כך"

‎‎ברקת: "אני מצטער על העזיבה של קובי. קשה למצוא בשוק מנהלים שהיו מצליחים כמוהו להביא את דש למקומה הנוכחי, ואני מקווה שיתאפשר לנו להמשיך לעבוד יחד".