"אם יוגש נגדו כתב אישום, צבי בר יתפטר מהוועדה המחוזית"

כך הודיע בא-כוחו של ראש עיריית ר"ג צבי בר בדיון בבג"ץ, במסגרת העתירה להורות לבר להשעות את עצמו מתפקידיו במוסדות התכנון עקב החשדות נגדו ■ בג"ץ דחה את העתירה

בג"ץ דחה את העתירה שהוגשה בבקשה להורות לראש עיריית רמת-גן, צבי בר, להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה רמת-גן ומהוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל-אביב.

כזכור, בר התפטר מראשות הוועדה המקומית בנובמבר. בדיון בבג"ץ הודיע בא-כוחו, עו"ד נבות תל-צור, כי אם יוחלט על-ידי הפרקליטות או היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד בר, בכפוף לקיום שימוע - בר יתפטר גם מחברותו בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. הפרקליטות טרם הודיעה אם יוגש כתב אישום.

‏כזכור, באפריל המליצה המשטרה להעמיד לדין את בר באשמת לקיחת שוחד ולהבנת הון. לפי החשדות, בר לקח שוחד מיזמים ובעלי עניין ברמת-גן, ובתמורה קידם את ענייניהם של מספר פרויקטים נדל"ניים בעיר.

הפרשה הובילה בין היתר את ד"ר אבי ליליאן, יו"ר סיעת "רמת-גן הירוקה" החברה באופוזיציה במועצת העיר, להגיש ביוני עתירה לבג"ץ, באמצעות עו"ד עפר לרינמן, בבקשה להורות לבר להשעות את עצמו מתפקידו כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בין היתר על רקע החקירה שניהלה נגדו המשטרה.

‏לרינמן טען בדיון בבג"ץ כי בשם טוהר המידות וחשיבות אמון הציבור בטוהר המינהל, על בר להיות מושעה מתפקידיו במוסדות התכנון.

אמנם בר התפטר מראשות הוועדה המקומית, אך הוא עדיין חבר בוועדה המחוזית.

הרכב השופטים, בראשות נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, כתבו בפסק הדין כי "אין אנו מקלים ראש בטענות כבדות-המשקל שהעלה בא-כוח העותר. עם זאת, לאחר שעיינו בתגובת פרקליטות המדינה בכתב, שהוגשה לנו בטרם פרצה שביתת הפרקליטים, לא ראינו להיעתר לעתירה בשלב זה של ההליכים. מתגובת הפרקליטות עלה כי תיק החקירה המשטרתית שנפתח נגד בר נמצא בימים אלה בבדיקה בפרקליטות, וטרם הוחלט על הגשת כתב אישום, אף כי החשדות המיוחדים לבר הם על פניהם חמורים".

‏עוד כתב הרכב השופטים בפסק הדין כי הוא רשם בפניו את הודעתו של בא-כוחו של בר על כך שיש בכוונתו להתפטר מהוועדה המחוזית אם יוחלט באופן עקרוני על העמדה לדין בכפוף לשימוע, ולכן אין השופטים רואים מקום לתת הסעד המבוקש בעתירה.