גדעון תדמור יורה: "ועדת ששינסקי איבדה את הלגיטימיות"

מנכ"ל דלק אנרגיה התראיין לגלי צה"ל בבוקר שלאחר הדוח הסופי של ועדת ששינסקי ■ תדמור: "יש במסקנות הוועדה עמדת מיעוט חשובה של המשרד המקצועי בעניין"

גדעון תדמור, מנכ"ל דלק אנרגיה, התראיין לגלי צה"ל בבוקר (ג') שאחרי הדוח הסופי של ועדת ששינסקי ואמר כי "אנחנו תולים תקוות גדולות בעבודה מקצועית, שצריכה עדיין להיעשות. ההמלצות יגיעו לפתחו של ראש הממשלה ולפתחה של הכנסת, וזה מה שיכריע".

תדמור הוסיף וציין כי "המסקנות של הוועדה נתקבלו ברוב דעות ויש עמדת מיעוט חשובה. הוועדה איבדה אתמול את הלגיטימיות שלה כי המשרד המקצועי בעניין, כלומר משרד התשתיות, התנגד. עמדת המיעוט לקחה בחשבון הרבה מאוד נתונים שלא נלקחו בחשבון בעמדת הרוב. ועדת ששינסקי אינה לגיטימית והנושא הזה צריך להיבחן לעומק על ידי הדרגים הממשלתיים, כולל מבקר המדינה".

בנוגע ל"צדק החלוקתי" העומד במחלוקת גדולה בין טייקוני הגז למשרד האוצר אמר תדמור כי "אין חולק כי חלק מרווחי מחצבי הטבע צריך להגיע לציבור אבל הוויכוח הוא שהוועדה לא שקלה שיקולים ראויים ואין תשואה מספקת והוגנת ליזמי הגז. הוויכוח אינו ערכי - יש צורך לעשות חלוקה הוגנת בין היזמים למדינה - אלא מקצועי: צריך להבין את התחום, צריך לעשות השוואה בין ישראל לבין מדינות ה-OECD - השוואה שלא נעשתה כי הממוצע במדינות ה-OECD עומד על 46% ולא התוצאות המהונדסות שהוצגו".

לשאלה האם יש אמת בדיווחים שדלק ונובל אנרג'י שוקלות עצירה של פיתוח המאגרים, ענה תדמור כי "ההמלצות לא מאפשרות לנו להמשיך ולפתח את 'תמר' ו'לוויתן'". עם זאת, ציין תדמור מפורשות בתגובה לשאלה האם יש סיכוי כי חברות האנרגיה ירצו למכור את הזיכיונות חזרה למדינה כי "הזיכיון הוא שלנו וההשקעות הן שלנו - והצלחנו".