התעשיינים: "נפילת הדולר עברה שלב - לזה שחונק אותנו"

יו"ר קבוצת RH: "כושר התחרות נפגע, הרווחיות מהייצוא נשחקת וזו מגמה שרק הולכת ומתמשכת. אני לא רואה מישהו שקם כאן ועושה מהלך אקטיבי שיציל את המצב"

"הירידה בשער הדולר הפסיקה להשפיע עלינו. היא כבר עברה שלב, לזה שכבר הורג אותנו, חונק. גם כך העלו לנו את המסים, הארנונה זינקה, הדלק התייקר ב-7% ואם לא די בכל אלה, עכשיו הפילו עלינו גם את העלאת שכר המינימום. הורגים אותנו לאט, והמצב של הדולר לא מוסיף בריאות לאף תעשיין". כך אומר בשיחה עם "גלובס" יו"ר קבוצת RH, יעקב רוזנברג, המעסיק בנצרת עלית כ-850 עובדים בייצור רכיבים אלקטרוניים.

לדברי רוזנברג, "אנחנו ממשיכים להילחם - אבל כבר אין איפה. אנחנו מתחילים לעשות חושבים לגבי קיצוצים אפשריים במצבת העובדים, כי אין מה לעשות - לפעמים עדיף לקטוע רגל כדי להציל את שאר הגוף. אנחנו חייבים לעשות הערכת נזקים נוכח כל הגזירות הכלכליות שנופלות עלינו חדשות לבקרים".

כמו תעשיינים אחרים, גם רוזנברג מספר על תחושת התסכול מהעלייה התלולה בתשומות הייצור כשמנגד, השקל ממשיך להתחזק אל מול הדולר. "כושר התחרות נפגע, הרווחיות מהייצוא נשחקת וזו מגמה שרק הולכת ומתמשכת. אני לא רואה מישהו שקם כאן ועושה מהלך אקטיבי שיציל את המצב".

גם יו"ר איגוד יצרני הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים, רמי גבאי, אמר בהתייחס לירידה בשער הדולר כי "אחרי כל תהליך ההתייעלות שענף הטקסטיל בתעשייה עבר, כבר לא נראה שיש איפה להתייעל נוכח המצב. כמובן שאנחנו עושים מאמצים עליונים לפתיחת שווקי ייצוא חדשים ועד אז, מורידים את הראש מתחת למים ומנסים לשרוד, בתקווה שמדובר בגל עכור שיחלוף".