לראשונה בישראל: יוצרים יוכלו לייצר הכנסות מ-YouTube

שיתוף-פעולה בין אקו"ם ואתר YouTube: יוצרים החברים באקו"ם יקבלו תמלוגים משימוש במוזיקה שלהם בסרטוני וידיאו ב-YouTube אשר לצידם מופיעות פרסומות

אקו"ם, הארגון השומר על זכויות היוצרים בישראל, ואתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube הכריזו על שיתוף-פעולה, במסגרתו יוצרים החברים בארגון אקו"ם יקבלו תמלוגים משימוש במוזיקה שלהם בסרטוני וידיאו ב-YouTube, אשר לצידם מופיעות פרסומות המהוות את מקור ההכנסה.

ההסכם, שמסדיר את השימושים השונים במוזיקה באתר, כגון סרטונים בהם משולבים קטעי מוזיקה או לחילופין קליפים מלאים, מתייחס לכל רפרטואר אקו"ם העברי והלועזי. כך, החל מהיום יוכלו היוצרים לתרגם את הפופולריות של סרטוני הווידיאו שעושים שימוש במוזיקה שלהם למקור הכנסה נוסף.

יוריק בן-דוד, מנכ"ל אקו"ם, מסר כי "YouTube נחשבת למוקד מרכזי של צפיות והאזנה לתכנים מוזיקליים, ועל כן ההסכם הזה הוא משמעותי ביותר. לשמחתנו, ב-YouTube קיימת מערכת המסייעת לזהות את היצירות ולייצר דוחות שיעזרו לנו לחלק את התמלוגים באופן מדויק ביותר ליוצרים".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל ומנהל אזורי דרום אפריקה ויוון, הוסיף: "YouTube נמצא בשיאה של מלאכת הסכמים, כאשר רק ב-2009 וב-2010 חתם הערוץ על הסכמים לתשלום תמלוגי מוזיקה במספר מדינות, ביניהן PRS בבריטניה, Buma Stemra בהולנד, SGAE בספרד ו-SACEM בצרפת. אנו שמחים מאוד על חתימת ההסכם עם אקו"ם, שיסייע לאומני ישראל לקבל תגמול על יצירותיהם המקוריות ב-YouTube ויעודד צמיחת כישרונות מוזיקליים חדשים".

על-פי סקר TIM לחודש נובמבר, YouTube הוא האתר השלישי בגודלו בישראל, עם שיעור חשיפה שבועי של 67% (כ-2.5 מיליון גולשים שונים מדי שבוע). מסקר שערכה גוגל ישראל באוגוסט 2010 עולה כי 60% מהנשאלים צופים בסרטוני מוזיקה ב-YouTube.