עו"ד וינרוט: "התביעה צריכה להוכיח שעשיתי דבר חריג"

עו"ד יעקב וינרוט לתובעת במשפטו: "אם אני מולקולה, וטוענים שאני משתנה כשיש מולי חיידק, אז אם אראה שאני משתנה גם כשאין מולי חיידק - כנראה שאין קשר סיבתי"

משפט השוחד של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ושל מי שהיה פקיד השומה של גוש דן, שוקי ויטה, עומד להסתיים בשבוע הבא, אך גם בימי הדיונים האחרונים אינו מפסיק מלספק עניין ודרמה, בעיקר עקב הוויכוחים הבלתי פוסקים שבין התובעת, עו"ד שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה, לבין הנאשם המרכזי, עו"ד וינרוט.

היום (ד') המשיכו לעלות על דוכן העדים בפני השופט גלעד נויטל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב עדי ההגנה של ויטה ווינרוט.

רוב עדי ההגנה של וינרוט הנם לקוחות שהפרקליט הפלילי הבכיר טיפל בהם בעבר, שזומנו לעדות כדי להוכיח את טענת ההגנה כי אופן גביית שכר-הטרחה בו נהג וינרוט כלפי ויטה היה נוהג מקובל במשרדו, שנבע ממניעים אידיאולוגיים, ולא היה אירוע חריג שנבע ממניעים מושחתים כלשהם, כגירסת התביעה.

במהלך הדיון, עם סיום עדותה של עדת הגנה נוספת שסיפרה כי וינרוט נתן לה ייעוץ משפטי בחינם בשל רצונו לסייע לה, טענה התובעת כי עדויות מסוג זה לא צריכות להישמע בבית המשפט בשלב זה, מכיוון שהעדה (שזהותה אסורה לפרסום) אינה בעלת תפקיד ציבורי בכיר, דוגמתו של הנאשם ויטה, ולכן אינה רלוונטית לאישום.

בתגובה התקוממה באת-כוחו של וינרוט, עו"ד איריס ניב-סבג, והטיחה בתובעת כי דווקא העדויות הללו הן לב התיק. "לעובדה שוינרוט קיבל תיקים בהתנדבות או במחיר סמלי אין משמעות לעבירת השוחד?", שאלה ניב-סבאג, והוסיפה כי לדעתה העדות מאוד רלוונטית, וכי "לא מדובר במתמטיקה", שבה אפשר להביא עדים זהים לחלוטין לויטה.

בשלב זה קם עו"ד וינרוט ואמר: "זה דווקא כן מתמטיקה. התביעה צריכה להוכיח שעשיתי דבר חריג ושקיבלתי על כך תמורה, שקיים קשר סיבתי. אם אני מולקולה, וטוענים שאני משתנה כשיש מולי חיידק, אז אם אראה שאני משתנה גם כשאין מולי חיידק - כנראה שאין קשר סיבתי".

כתב האישום נגד וינרוט וויטה הוגש על-ידי פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) בדצמבר 2009, והוא מייחס לוינרוט עבירות של מתן שוחד והלבנת הון, ולויטה עבירות של קבלת שוחד ומירמה והפרת אמונים.

הפרקליטות טוענת כי בין השניים התנהלה מערכת יחסים מושחתת, שבמסגרתה טיפל ויטה כפקיד שומה בלקוחות של וינרוט, בהם מיכאל צ'רנוי וארקדי גאידמק, וכרת עבורם הסכמי מס מיטיבים. בתמורה, טוענת הפרקליטות, העניק וינרוט לויטה שכר-טרחה מופחת עבור ייעוץ משפטי שהעניק לו להסרת מכשולים שעמדו בפני קידומו המקצועי ברשות המסים.