ש"ס: "היחס לאלי ישי גובל בהסתה דומה לזו שקדמה לרצח רבין"

(עדכון) - גורמים בש"ס: צריך לשאול האם אהובה תומר ז"ל אחראית לכניסת האוטובוס לכביש ולמותם של 44 הרוגי השריפה בכרמל ■ המשטרה: "שימוש ציני ופוליטי בזכרם של הקורבנות"

בש"ס תקפו אמש (ה') את המחאה שהתפרצה שלשום בטקס הממלכתי לזכר נפגעי השריפה בכרמל, בהובלת דני רוזן, בן-זוגה של תת-ניצב אהובה תומר ז"ל.

במפלגה טענו כי מדובר בצביעות מצד רוזן וכי יש לו אינטרסים: "היחס כלפי אלי ישי גובל בהסתה הדומה לזו שקדמה לרצח יצחק רבין", אמרו בש"ס.

גורמים במפלגה תהו אם תת-ניצב תומר ז"ל, שנספתה באסון, היתה אשמה במידה מסוימת במותם של 44 הרוגי השריפה. "בן-זוגה של אהובה תומר החל שם במחאה שאינה טהורה, יש לו אינטרסים. לא נעים לומר זאת, אבל צריך לשאול האם אהובה תומר אחראית לכניסת האוטובוס לכביש. ודאי שהיא יותר קשורה לכך משר הפנים, שלא קשור לפרטים הנקודתיים של התקרית", אמרו גורמים במפלגה.

בש"ס טענו כי רבות ממשפחות הנספים מסתייגות מהמחאה של אתמול ועומדות לצידו של ישי. ליד ביתו של הרב עובדיה יוסף מתייצבות כעת משפחות לצידו של ישי, שמצידו צפוי להגיע לבית הרב מלווה בהוריו של הנער שנספה בשריפה.

נראה כי ישי זוכה לתמיכת חלק מהמשפחות, שסבורות כי הטקס הממלכתי שנערך אמש לזכר הנספים בשריפה לא היה המקום המתאים להביע מחאה חריפה, וכי היה צריך לכבד את המעמד.

משטרת ישראל: "אהובה לא נתנה כל הוראה להכניס את האוטבוס לסכנה"

במשטרת ישראל, שעם כוחותיה נמנתה תומר, דחו מכל וכל את טענות גורמי ש"ס, לפיהן תומר נושאת באחריות למותם של צוערי השב"ס. גורמים במשטרה הבהירו כי "אהובה לא נתנה כל הוראה להכניס את האוטבוס לסכנה, והחקירה עדיין לא הסתיימה".

עוד הוסיפו הגורמים במשטרה כי אין באשמות שהטיחו גורמים בש"ס נגד תומר כל אמת, והם אף הביעו זעם על "השימוש הציני והפוליטי בזכרם של הקורבנות". לדבריהם, "אותם גורמים בש"ס אינם מכירים ואינם יודעים כלל את פרטי האירוע הטרגי, והם ניזונים מרכילויות מרושעות ושקריות".

בן-זוגה של תומר תובע את ישי

מוקדם יותר אתמול חשף דני רוזן, בן-זוגה של תת-ניצב אהובה תומר ז"ל, כי הוא תובע את המדינה ואת שר הפנים אלי ישי בסך 2 מיליון שקל - כך דיווח העיתון "ידיעות אחרונות".

דני רוזן, מי שהיה בעברו איש מערכת הביטחון, מסביר כי יש אנשים שצריכים לשלם את המחיר על האובדן הכבד. "התביעה לא באה כמעשה נקם אלא כשירות לציבור", הוא מסביר, ומוסיף כי בנוסף לפיצוי הכספי ידרוש גם את התפטרותו של השר ישי.

בכתב התביעה, שיוגש כבר ביום ראשון הקרוב, מציין רוזן: "הפקירו את המדינה ואת אזרחיה חשופים לאסון אש שמעולם לא ידענו כמותו. מדובר בהזנחה פושעת במשך שנים, בהתעלמות ובאטימות זועקת לשמיים".

"ישי הפר את נאמנותו לציבור"

עוד נכתב בתביעה כי כתוצאה ממחדלי הנתבעים "אהובה שילמה על כך בחייה", וכי "מעשיהם מעידים על בריחתם מנשיאה באחריות".

רוזן, ההמסתמך בתביעו על דוח מבקר המדינה שפורסם בנושא, מבקש מבית המשפט להורות לישי להפקיד בקופת בית המשפט את סכום התביעה, העומד כאמור על 2 מיליון שקל.

בנוסף הוא מבקש מבית המשפט להורות לישי לנמק מדוע לא התפטר מתפקידו "נוכח ההפרה הבוטה של אחריותו המיניסטריאלית וחובת נאמנותו לציבור".

לדברי רוזן, נדרשו ממנו כוחות נפש רבים על מנת להגיש את התביעה ולחזור לכל הזיכרונות הקשורים לאובדן בת-זוגו בשריפה הקשה.

כזכור, שלשום היה זה רוזן שהצית את המחאה במהלך טקס האזכרה הממלכתי לקורבנות אסון הכרמל. לפני נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו קם רוזן ודרש בצעקות להוציא את השר אלי ישי מהמקום.

לאחר סיום הטקס הסביר רוזן כי "לא ייתכן שאדם כזה יבוא, יישב בשורה הראשונה בתור מכובד, בלי טיפת בושה. אם קוראים את כל דוחות מבקר המדינה, דוח אחר דוח, המטילים את האשם על אלי ישי".

"אני חושב שאלי ישי זה שיא הצביעות", אמר רוזן. "שאדם כזה, שמשמש כשר בממשלת נתניהו, ירחוץ בניקיון כפיו ויבוא לאירוע כזה. זו סטירת לחי לאינטליגנציה של ההורים האבלים, והוא יושב ומטריח את עצמו לצאת רק כאשר מגיעים הרבנים הראשיים. מה שקורה במדינה לא מעניין אותו, מעניין אותו מה שקורה במדינת ההלכה שלו".

"היום זה אני ומחר זה אתה"

רוזן המשיך ותקף: "לא ייתכן ששר כזה ישמש בתפקיד כזה בכיר בממשלה, ושראש הממשלה, שהוא חסר תוקף מוסרי, מאשר לו להמשיך לשבת בממשלה".

במהלך המהומה בטקס אמש עלו גם קולות אחרים מקרב בני המשפחות, כאלה שהתנגדו להקמת ועדת חקירה ואף חשבו שהמחאה בטקס היא בגדר "בושה".

"אם היו מוציאים את השר מהאירוע, לא הייתי משמיע שום ביקורת", הסביר רוזן. "נתתי אופציה - או שהשר יוצא או שאני יוצא, לא ניסיתי להפריע באירוע".

רוזן הבטיח להמשיך במאבקו: "השלב הבא יהיה להילחם בתופעה הזו. פעם איינשטיין אמר שהעולם הזה מלא בסכנות ואת הסכנות אפשר לעצור. הוא אמר שמי שגורם לסכנות זה לא הרעים - אלא אלה שלא עושים מעשה כדי למנוע את זה".

רוזן קרא לבני המשפחות השכולות ולאזרחים להצטרף לקריאתו. "הגיע הזמן שלא רק אני, אלא עוד ועוד אנשים יצטרפו למהלך של התקוממות. לא ייתכן לנהל מדינה בצורה כזו, היום זה אני ומחר זה אתה. אני יכול רק לומר שאני לא אשקוט על השמרים - בטח ובטח כל עוד אלי ישי יושב כשר במדינת ישראל".