רוצה להקדים את פייסבוק: לינקדין תצא להנפקה עוד השנה

"הנפקה של פייסבוק תגנוב ההצגה" ■ פייסבוק לא צפויה להגיש תשקיף לקראת הנפקה ציבורית לפחות עד שלהי 2012 ■ ברשת החברתית המקצועית רשומים בה 85 מ' משתמשים

הרשת החברתית המקצועית המובילה והפופולרית, לינקדין מתכננת לצאת להנפקה ציבורית ראשונית במהלך שנת 2011 ואף בחרה כבר את החתמים הפיננסיים שלה למהלך, כך מסרו שלושה גורמים בחברה שציינו גם כי הבנקים מורגן סטנלי, בנק אוף אמריקה (Bofa) וג'יי פי מורגן נמנים על החתמים. הגשת ובחינת הבנקים המועמדים לחיתום ההנפקה הצפויה של לינקדין התרחשו כבר בנובמבר האחרון.

דובר מטעם לינקדין מסר אתמול (ד') כי "הנפקה ציבורית היא רק אחת מהאופציות אותן אנו בוחנים", אך סירב להוסיף פרטים. חברות אינטרנט מסוגן של לינקדין או זינגה שוקלות לצאת להנפקה ציבורית עוד השנה כדי להקדים את זו של פייסבוק, אם וכאשר היא תתרחש. "חלק מהחברות רוצות להקדים את ההנפקה שלהם כי הן יודעות שהנפקה של פייסבוק תגנוב להן את ההצגה", אמר אחד מהמקורות. עם זאת, פייסבוק לא צפויה להגיש תשקיף לקראת הנפקה ציבורית לפחות עד שלהי שנת 2012, כך לפחות טען חבר דירקטוריון החברה, פיטר ת'יל, בראיון שנתן בספטמבר.

יש לציין שמצב זה עשוי להשתנות אם חקירה של רשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) בעניין תוביל אותה להחלטה כי מספר מחזיקי המניות בפייסבוק גבוה מ-499, הגבול העליון של מספר מחזיקי מניות בחברה פרטית על פי החוק האמריקני. אם אלו הם אכן פני הדברים, תיאלץ פייסבוק להאיץ את מהלכיה לקראת הנפקה ציבורית, על פי לוח זמנים שתקבע לה רשות ניירות הערך.

מקורות המעורים בעניין טוענים כי בלינקדין מקווים למשוך משקיעים בהנפקה הציבורית על סמך היותה רשת חברתית בעלת קצב גידול מהמהירים באינטרנט. נכון להיום, טוענים בלינקדין, רשומים בה 85 מיליון משתמשים ברחבי העולם. ההליכים שעל לינקדין לבצע מול הרשות האמריקנית לניירות ערך עשויים להימשך חודשים מספר, אמר אחד מהמקורות. "יש הרבה דברים לעבוד עליהם, בלינקדין שואפים לגדול עוד קצת לפני תחילת המהלך", אמר המקור.

עיקר ההכנסה של לינקדין, שלא חושפת מידע אודות ביצועיה הפיננסיים, מגיעה מפרסומות ומהענקת שירותי פרימיום בתשלום ללקוחות. על פי מחיר מנייתה בשוק המשני מוערך שווי השוק של לינקדין ב2.2 מיליארד דולר. בראיון שנתן בספטמבר, אמר מנכ"ל לינקדין, ג'ף ויינר, כי "אנחנו מנהלים שיחות עם מספר בנקים, אבל לא הייתי אומר שנושא ההנפקה הציבורית הוא היחיד הנידון בהן".