"שוקי ויטה היה גובה המסים מספר 1 - וגם התגאה בזה"

כך אמר עו"ד ורו"ח אודי ברזלי, לשעבר סגן נציב מס הכנסה, שהעיד במשפטם של ויטה, לשעבר פקיד שומה גוש דן, ושל עו"ד יעקב וינרוט ■ "ויטה גבה תמיד בשביל המדינה, לא לכיס שלו"

"שוקי ויטה היה גובה המסים מספר 1, והוא גם התגאה בזה" - כך אמר עו"ד ורו"ח אודי ברזלי, לשעבר סגן נציב מס הכנסה, שהעיד היום (ה') במשפטם של ויטה, לשעבר סמנכ"ל רשות המסים, ושל עו"ד יעקב וינרוט, המואשמים בעבירות שוחד.

על-פי כתב האישום, ויטה, בהיותו פקיד שומה גוש דן, איפשר הסדרי מס מקלים ללקוחותיו של וינרוט, שאיפשרו לוינרוט ליהנות משכר-טרחה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ובתמורה ייצג וינרוט את ויטה בשכר-טרחה מופחת של 20 אלף שקל.

לדברי ברזלי, גישת רשות המסים היתה שיש מקום להגיע להסדרי מס, שכן הם מאפשרים להביא כסף לארץ. לדבריו, "היום, בין השאר בגלל הפרשיה הזו, לא עושים את זה, וזה מאוד מצער. המערכת קפאה לחלוטין, בהיעדר מי שיגיע להסדרים".

לדבריו, לעתים היו לו מחלוקות מול ויטה על כך שגבה לדעתו יותר מדי מס. "העמדה של שוקי היתה שאם מישהו רוצה הסדר, הוא צריך לשלם. הוא גבה תמיד בשביל מדינת ישראל, לא לכיס שלו", אמר ברזלי.

ברזילי העיד גם על ניסיונו כנאשם בעצמו. "הייתי הראשון ברשות המסים ש'סידרו' לו תיק", אמר, וכיוון בכך לפרשת הולילנד, בה נחקר חקירה פלילית, ולבסוף הוחלט להאשימו בדין משמעתי, ממנו זוכה. מי שייצג אותו היה וינרוט.

ברזילי נשאל על שכר-הטרחה ששילם לוינרוט, ועל כך השיב כי המדינה כיסתה את הוצאותיו המשפטיות, כך שוינרוט קיבל את שכר-הטרחה שלו מהמדינה, וזאת לפי התעריפים הגבוהים ביותר. גם אז, עבור ייצוגו במהלך החקירה ובתיק המשמעתי, קיבל וינרוט לא יותר מ-50 אלף שקל מהמדינה.