הסכם סולארי לסאנדיי אנרג'י עם מועצת עמק יזרעאל

המתקנים על גגות של 11 מבני ציבור במועצה אמורים להפיק חשמל שיימכר לחברת החשמל לאורך חיי הפרויקט (20 שנה) בסכום מצטבר של 28 מיליון שקל

המועצה האזורית עמק יזרעאל, חתמה בשבוע האחרון על הסכם להתקנת 11 מערכות סולאריות על גגות המועצה עם חברת סאנדיי אנרג'י. על פי ההסכם, תשכור חברת סאנדיי גגות של 11 מבני ציבור השייכים למועצה ותתקין עליהם מערכות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית (PV) בהספק של עד 50 קילו-וואט כל אחת. על פי הצפי, המערכות צפויות להיות מחוברות ולהפיק חשמל במהלך השנה הקרובה. המתקנים אמורים להפיק חשמל שיימכר לחברת החשמל לאורך חיי הפרויקט (20 שנה) בסכום מצטבר של 28 מיליון שקל בתוספת הצמדה למדד.

המועצה האזורית עמק יזרעאל, היא מהמועצות האזוריות הגדולות בארץ, ובשטחה אלפי מטרים של גגות מבני ציבור כדוגמת: אולמות ספורט, בתי ספר ומשרדים. עידו דורי, סגן ראש המועצה, המרכז את הפרויקט אמר כי ההסכם ייצור מקור הכנסה חדש למועצה. ברחבי המועצה האזורית עמק יזרעאל ביקשו עד כה כ-150 משקים חקלאיים היתר להקמת מערכות פוטוולטיות על גגות מבנים חקלאיים. ראש המועצה אייל בצר אמר כי הוא מייחס חשיבות רבה, להשקעה באנרגיה חלופית ברחבי העמק ומברך על חתימת ההסכם. מנכ"ל סאנדיי קובי דינר אמר כי הפרויקט המשותף עם המועצה הוא אחד מפרויקטי הדגל של החברה.

חברת סאנדיי אנרג'י פעילה בשוק האנרגיה הסולארית בישראל משנת 2007. על-פי נתוני החברה נאמד ההיקף הכולל של צבר הפרויקטים להתקנת מערכות שלה על למעלה מ-200 מגה-וואט. מדובר במערכות PV שיותקנו על גבי גגות מבנים ועל גבי קרקעות ומאגרי מים, בעלות הקמה מוערכת של כ-2.5 מיליארד שקל.

לפני קרוב לשנה הודיעה חברת מגדל על השקעה של 100 מיליון שקל בפרויקטים של סאנדיי, והפכה לבעלת 10% ממניות החברה. בנוסף יש לסאנדיי שותפות אסטרטגית להקמת פרויקטים בהיקף מצטבר של 900 מיליון שקל עם חברת אורמת.