חלם בכביש 1: צומצמו הנתיבים - והועלתה מהירות הנסיעה

משרד התחבורה הודיע היום על העלאת מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מרכזיים נוספים, ובהם קטע מכביש מספר 1 ■ אך בפועל, מספר הנתיבים בכניסה לת"א צומצם מ-5 ל-2

משרד התחבורה שיגר הבוקר (ב') הודעה לעיתונות חגיגית משהו, החוזרת על הדיווח לפיו תועלה מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מרכזיים. לפי ההודעה, החל מהבוקר ניתן לנסוע בכביש 431 בין מודיעין לראשון לציון, בקטע שבין מחלף נס ציונה למחלף ענבה, במהירות 110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש עד כה.

כמו כן, ניתן יהיה לנסוע בכביש מספר 1 מירושלים לתל אביב במהירות של 110 קמ"ש, במקום 100 קמ"ש כיום. מדובר בקטע שבין מחלף לטרון ועד לקטע המשותף עם כביש מספר 6, סמוך למחלף בן שמן. מחרתיים (ד') תעלה גם מהירות הנסיעה בכביש מספר 5 בקטע שבין מחסום שער שומרון ועד צומת חרס ל-100 קמ"ש, במקום 90 קמ"ש כיום.

בהודעה נאמר גם כי שר התחבורה ישראל כץ, הורה ש"אכיפת המהירות בכבישים בהם הועלתה המהירות תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת בכל כביש". מבחינה מעשית, מהירות הנסיעה המותרת בכביש 1, לדוגמא, בקטעים שהותרו, היא החל מהיום 121 קמ"ש.

הודעה זו הייתה יכולה להיות משמחת לנהגים, אלמלא פתיחת נתיב האגרה בכביש 1 שיוצרת מצב מוזר: התכנסות מחמישה נתיבים לארבעה במחלף שפירים, ובהמשך גם לשלושה נתיבים. עכשיו, עם פתיחת נתיב האגרה, בכניסה לת"א, תהיה גם התכנסות לשני נתיבים בלבד - מתכון מובטח לפקקי תנועה.

במילים אחרות, נוצר כאן מצב אבסודי: הנהגים על כביש 1, הכביש החשוב במדינה, מוזמנים "לעוף" ביותר ב-120 קמ"ש באמצע הדרך - ולהיתקע במהירות של 5 קמ"ש בסיומו. אך החלם לא מסתיים כאן, אלא גם ב"סיפוחו" של נתיב ציבורי וחופשי מתשלום בכביש מס' 1 בכניסה לנתיבי איילון, והפיכתו לנתיב אגרה עבור קומץ נהגים המסוגלים לשלם מדי יום ביומו.