אכזבה למנכ"ל נובל אנרג'י בפגישה עם שר האוצר שטייניץ: "המלצות ששינסקי ייושמו - מאגר 'תמר' לא יוחרג"

(עדכון) - שטייניץ נפגש עם צ'אק דייווידסון, והתבצר בעמדתו כי אם יהיו שינויים בהמלצות ששינסקי, הם יהיו מינוריים גורם בשותפות "תמר": "הפגישה היתה שלילית" ■ האוצר: "הפגישה התקיימה ברוח חיובית"

נציגי חברות הגז ממשיכים "לעלות לרגל" למשרדו של שר האוצר יובל שטייניץ. היום (ב') נפגש שטייניץ עם מנכ"ל נובל אנרג'י, צ'אק דייווידסון, לאחר שבשבוע שעבר נפגש עם בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, ועם נציגיו של בעל השליטה בישראמקו, קובי מימון.

בסיום הפגישה בין שטייניץ לדייווידסון, שהוגדרה כ"שלילית" ע"י גורם בשותפות קידוח "תמר", שר האוצר התבצר בעמדתו ואמר למנכ"ל נובל אנרג'י כי המלצות ששינסקי ייושמו וכי מאגר "תמר" לא יוחרג. אם יהיו שינויים במסקנות - הם יהיו מינוריים בלבד. בנובל אנרג'י סירבו להתייחס לתוכן הפגישה אך אמרו כי היא התנהלה באווירה חיובית.

"הפגישה בין שר האוצר לדייווידסון התקיימה בהתאם להבטחתו של שטייניץ לשמוע את נציגי חברות האנרגיה גם לאחר פרסום המסקנות הסופיות של הוועדה לבחינת המדיניות הפיסקאלית במשק הגז והנפט, בראשות פרופ' איתן ששינסקי", נכתב בהודעה שהוציא משרד האוצר.

נובל אנרג'י מחזיקה ביותר מ-36% בתגלית "תמר" וב-39% ב"לוויתן". מהאוצר נמסר כי "הפגישה התקיימה ברוח חיובית ובמהלכה הודה שטייניץ לדייווידסון על השקעותיה ופעילותה של חברת נובל אנרג'י בפיתוח משק האנרגיה בישראל. כמו כן, שר האוצר הודה לחברה על שיתוף הפעולה של אנשיה אל מול ועדת ששינסקי".

שטייניץ מקיים סדרת פגישות עם נציגי חברות הגז בעקבות פרסום הדוח הסופי של ועדת ששינסקי, שהמליצה להעלות את תקבולי המדינה מהכנסות הנפט והגז ל-52%-62%, משליש כיום. גם רה"מ נתניהו מקיים בימים אלה סדרת פגישות עם הגורמים השונים הנוגעים בדבר.

אך לצד המילים החמות הנושבות ממשרד האוצר, מתחת לפני השטח מתחולל כידוע קרב של ממש, כאשר חברות הגז מפעילות לחץ מאסיבי על שר האוצר וראש הממשלה שלא לקבל את המלצות ששינסקי. אמש, למשל, פורסמו ב"גלובס" דבריו של יועץ בכיר בממשל בוש, אשר אמר כי נובל אנרג'י תפעל גם באמצעות הקונגרס האמריקני כדי ללחוץ על ממשלת ישראל.

שטייניץ, כאמור, נפגש בשבוע שעבר עם תשובה ונציגיו של מימון. במקרה או שלא במקרה, ניכרים "סימני התקפלות" אצל שר האוצר, והוא הודה בראיון לגלי צה"ל אתמול ש"ייתכנו שינויים מינוריים במסקנות ששינסקי".