הבנקים פועלים ולאומי ימחקו לתדיר-גן חוב של 42 מיליון ש'

במסגרת ההשתלטות של פימי, היא הצליחה להפחית את מחיר העסקה: תשקיע כ-42 מ' ש' ותקבל מניות שיהוו 69.5% מהון המניות של תדיר-גן

קרנות ההשקעה של פימי מתקרבות לסיבוב ההשקעה השני שלהן בחברה התעשייתית תדיר גן , ולאחר שאתמול הושגו הבנות נוספות בין כל המעורבים בעסקה, אישרו אתמול ועדת הביקורת ודירקטוריון תדיר-גן את ההתקשרות עם פימי. כעת צפויה תדיר-גן לפרסם מתאר עסקה שיובא לאישור אסיפת בעלי המניות, ומשזה יתקבל תבוצע ההשקעה בחברה.

הסכם ההשקעה שעליו דיווחה תדיר-גן הבוקר שונה מעט מהמתווה המקורי שאותו פרסמה בתחילת חודש דצמבר. במזכר ההבנות הראשוני הייתה אמורה פימי להשקיע כ-42 מיליון שקל לפי מחיר של 0.6 שקל למניה, אשר יקנו לה כ-63% מהון מניות תדיר-גן. כעת צפויה פימי לקבל, תמורת אותו סכום, מניות שיהוו 69.5% מהון המניות של החברה, כך שהשקעתה נעשית לפי מחיר של 0.45 שקל למניה.

בעקבות ההודעה היום עלתה מניית תדיר-גן ב-13.3% למחיר של 1.24 שקל, אשר משקף לחברה שווי של 26 מיליון שקל.

חברת ההשקעות אינספייר של אבי ורטהיים, אשר מחזיקה היום ב-65.1% ממניות תדיר-גן, העמידה לה בשנה האחרונה הלוואות בעלים בהיקף כולל של 20.5 מיליון שקל, ובמסגרת העסקה תמיר אותן להון, ותרד להחזקה של 25% בלבד (לעומת החזקה של 30% במתווה המקורי). הון המניות של החברה, העומד היום על 20.8 מיליון מניות, צפוי לגדול בעקבות העסקה ביותר מפי שישה, לכ-134.1 מיליון מניות.

הבנקים, פועלים ולאומי, המממנים העיקריים של החברה, ימחקו במסגרת ההסכם חוב בהיקף של כ-42 מיליון שקל - כשליש מסך חובות תדיר-גן כלפיהם - על פי חלוקה שטרם נקבעה, ויקבלו כתבי אופציה במחיר מימוש של 2.25 שקלים למניה, הניתנים למימוש ל-12.1% ממניות החברה לאחר ההסכם.

ההפסד זינק פי שלושה

ההסכמה של הבנקים למחיקת חלק מהחוב הגיעה לאחר שתדיר-גן, העוסקת בייצור מכלולים לתעשיית הרכב, נקלעה לבעיה תזרימית קשה. החברה רשמה ברבעון השלישי של 2010 הפסד גולמי והפסד נקי של 4.6 מיליון דולר - פי שלושה מאשר ברבעון המקביל ב-2009. אלמלא ההשקעה המיועדת של קרן פימי הייתה תדיר-גן עשויה להפסיק את פעילותה באופן מיידי בהיעדר הון חוזר, והבנקים היו עשויים למחוק את מלוא חוב החברה כלפיהם.

בסוף הרבעון השלישי עמד ההון העצמי של תדיר-גן על 2.7 מיליון דולר, ובהנחה שהרבעון הרביעי צפוי אף הוא להסתיים בהפסד, סביר שבסוף 2010 הוא התאפס. הזרמת הכסף של פימי, המרת ההלוואות של אינספייר להון וויתור חוב הבנקים צפויים להביא לכך שההון העצמי של תדיר-גן יעמוד בסוף המהלך על 30 מיליון דולר, ויהווה 40% מסך המאזן של החברה.

הכסף שתזרים פימי לחברה מיועד לעבודתה השוטפת, וצפוי להקל על עבודתה עם הספקים ועם לקוחות החברה, ובהם ג'נרל מוטורס, שהנה הלקוחה העיקרית של תדיר-גן, ואחראי לכ-75% ממכירותיה במסגרת הסכם ארוך-טווח.