ברגע האחרון: הכרעת הדין המלאה של קצב נדחתה ליום א'

הדחייה התבקשה ע"י סנגוריו של קצב, שביקשו שלא להשחיר בנוסח הכרעת הדין קטעים שלמים שהפרקליטות ביקשה למחוק מהנוסח שיפורסם

פרסום הנוסח המלא של הכרעת הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב נדחה ליום ראשון הקרוב בשעה 12:00 - כך החליטו היום (ה') בצהריים שופטיו של קצב בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, דקות אחדות לפני המועד שבו היתה הכרעת הדין אמורה להימסר לפרסום היום.

הדחייה התבקשה על-ידי סנגוריו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, שביקשו שלא להשחיר בנוסח הכרעת הדין קטעים שלמים שהפרקליטות ביקשה למחוק מהנוסח שיפורסם.

השופטים דחו את כלל טענותיו של קצב, למעט מחיקה אחת שאותה ביקשו לבטל, בקשה שהתקבלה על-ידי השופטים.

את דחיית יתר טענות הסנגורים נימקו השופטים בכך ש"חשיפת הפרטים שאותם מבקש הנאשם לחשוף עלולה לגרום לפגיעה חמורה שפרטיותה של המתלוננת א' ממשרד התיירות, ולגרום להרתעתן של מתלוננות בעבירות מין מלהתלונן ומלהעיד בהליכים משפטיים נגד מי שפגע בהן, וזאת הרי הסיבה שמלכתחילה הורינו על סגירת דלתיים בתיק זה".

עוד קבעו השופטים כי "אין בפרטים שהושחרו, שהם מעטים ומינוריים, לשנות את התמונה העובדתית המלאה המצטיירת בפני הקורא. בהתחשב בהיקף הפרסום של הכרעת הדין, הטענה כי מדובר בפרסום חלקי - אין בה ממש".

עם זאת, השופטים החליטו לדחות במקביל גם את בקשתה של א' ממשרד התיירות, שפנתה באמצעות בא-כוחה עו"ד דניאל סרור, בבקשה להשחיר קטעים נוספים מעבר לאלה שהושחרו על-ידי הפרקליטות.

"בקשה זו איננה יכולה להיענות", נימקו השופטים, "אין מדובר בפרטים העלולים לחשוף את זהותה, ואף אינם עולים לכדי פגיעה חמורה בפרטיותה".

השופטים החליטו כאמור לעכב את פרסום נוסח הכרעת הדין המלאה, הכוללת את ההשחרות שהציעה הפרקליטות, עד ליום ראשון ב-12:00 בצהריים, כדי לאפשר לצדדים לערער על ההחלטה.