דייהטסו יוצאת מאירופה: תפסיק לשווק כלי רכב ב-2013

עקב התחזקות הין ■ עדיין לא ברור אם וכיצד תשפיע פרישת דייהטסו מאירופה על יבואנית דייהטסו בישראל, חברת טלקאר

חברת דייהטסו הודעה כי בכוונתה לפרוש משווק כלי רכב באירופה בתוך שנתיים. לדברי החברה חוזקו של הין הופך את הייצוא של כלי רכב לאירופה לבלתי כדאי עבור חברות קטנות, שבסיס הייצור שלהן ביפן. החברה מתכוונת להפסיק לשווק באירופה מכוניות בינואר 2013 אולם היא תמשיך לשווק חלקים ותמיכה טכנית.

בשנת 2010 מכרה החברה בעשרת השווקים הגדולים באירופה רק 19,300 כלי רכב, כשליש ממכירותיה באותן מדינות בשנת 2007. דייהטסו הוסיפה כי הרווחיות באירופה נשחקה גם בשל העלויות הגדלות של פיתוח מנועים שעומדים בתקנות היורו המחמירות לפליטת CO2. עיקר עסקיה של דייהטסו הם בשוק היפני הפנימי.

עדיין לא ברור אם וכיצד תשפיע פרישת דייהטסו מאירופה על יבואנית דייהטסו בישראל, חברת טלקאר. ישראל נחשבת מסורתית לאחד משווקי היצוא הגדולים של כלי רכב של דייהטסו בתקינה אירופאית. בשנת 2010 מכרה החברה בישראל 4956 כלי רכב, עליה של 52% לעומת 2009.

יצוין כי כבר היום סובלת טלקאר מעיכובים באספקה של דגמים חדשים שעונים לתקינת יורו 5. החברה מתכוונת להפסיק לייצר את מנוע ה-1.3 ליטר בתקנה אירופאית ותחליף אותו במנוע 1 ליטר חסכוני. עד שוחלט על ייבוא דגם זה מוכרת החברה את דגמי יורו 4 של הסיריון מהמלאי.