פקחי הטיסה בעובדה: "תאונה קטלנית - רק עניין של זמן"

עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה שוקלים לפתוח בשביתה לאור ליקויי בטיחות חמורים, לטענתם, בשדה ■ "הכתובת על הקיר וכל הנורות האדומות מהבהבות, לא נהיה הש"ג"

"כבר למעלה משנתיים אנחנו מתריעים על ליקויי הבטיחות החמורים הקיימים בשדה התעופה בעובדה - הכתובת על הקיר וכל הנורות האדומות מהבהבות. לא נהיה הש"ג בעניין הזה. התחושה שהיא שתאונה קטלנית בשדה שם היא רק עניין של זמן", במילים קשות אלה תוקפים היום ועד העובדים של רשות שדות התעופה ואגודת פקחי הטיסה את הממונים עליהם, הן ברשות והן במשרד התחבורה.

לטענתם, שדה התעופה הדרומי אשר מרכז בממוצע כ-25 טיסות שכר בינלאומיות מדי שבוע (רובן של תיירים מאירופה ובעיקר מברית המועצות לשעבר המגיעים לנפוש באילת), הוא בגדר פצצה מתקתקת. "אנחנו לא יכולים להמשיך לסכן את בטיחות הנוסעים - הנגעים האלה דורשים טיפול מיידי", מתריע היום (א') יו"ר אגודת פקחי הטיסה עמרי אבני. אל הדברים הצטרף גם יו"ר ועדת העובדים ברשות שדות התעופה, פנחס עידן, שטען: "אי אפשר להמשיך להטיל את כל האחריות על הפקחים" וטען כי ועדת העובדים ישקול את צעדיו עד כדי הפסקה מלאה של עבודת פקחי הטיסה במגדל הפיקוח בשדה.

פקחי הטיסה מדווחים כי 23 אירועי בטיחות אירעו בשבועות האחרונים בעובדה, ובנוסף - פירסם מבקר המדינה דו"ח בנושא בחודש ספטמבר בו מצויינים ליקויי בטיחות חמורים.

אגודת פקחי הטיסה דורשת, בין היתר, הקמת מרחב טיסה סטרילי בשדה, טיפול בנוהלי הטיסה במקום וכן שימור מיידי בתשתיות. ישיבה בנושא התקיימה כבר לפני 10 ימים בשות שדות התעופה, אך הפקחים טוענים: "טרם קיבלנו התייחסות ראויה מהגורמים הרלוונטיים - ואנו מרגישים חובה מוסרית ומקצועית להתריע בנושא".

בין היתר, מתריעים הפקחים על פערים קשים בתחום הציוד במגדל הפיקוח, מערכת ישנה של תאורת המסלולים ללא גיבוי נדרש, חוסר גיבוי בסיסי למכשירי הקשר החיוניים להפעלת השדה, בעיות בניהול המשותף של השדה מול צה"ל, ועוד.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "רש"ת עושה כל שביכולתה לפתור את בעיית הפיקוח בעובדה מול חיל האוויר ובשיתוף מלא של רשות התעופה האזרחית".