גולן ומוסט: השתלחות מירס שערורייתית וממניעים זרים

כפי שנחשף ב"גלובס", גולן ומוסט נדרשים להימנע מלהשתתף במכרז למפעיל סלולרי נוסף בטענה שמוסט היה יועץ שיווקי של החברה וגולן היה יד ימינו של פטריק דרהי

מיכאל (בוקובזה) גולן ואורן מוסט, שנדרשים על ידי מירס להימנע מלהשתתף במכרז למפעיל סלולרי נוסף, צפויים להגיש את תגובתם בימים הקרובים, והדיון בבקשה צפוי להתקיים ביום חמישי בבית המשפט המחוזי בתל אביב, אצל השופט יהודה זפט. נכון לעכשיו מירס מבקשת שהדיון יתקיים בדלתיים סגורות, משום שהיא רוצה להגן על סודותיה המסחריים.

כפי שנחשף ב"גלובס", גולן ומוסט נדרשים להימנע מלהשתתף במכרז בטענה שמוסט היה יועץ שיווקי של החברה עד סמוך להודעתו על הצטרפותו לבוקובזה, וגולן היה יד ימינו של פטריק דרהי, בעל השליטה במירס ובהוט, וכי שניהם חשופים למידע סודי על מירס ולתוכניותיה לגבי המכרז. ככל הידוע, הן מוסט והן גולן קיבלו ייעוץ משפטי בטרם הודיעו לדרהי ולמירס על התמודדותם, ולא פעלו על דעת עצמם, כך שהם מרגישים שמירס החליטה לפעול דרך בית משפט מסיבות אחרות ולא באמת משום שהיא חוששת שיש בידיהם מידע מסחרי סודי על התוכניות לגבי המכרז.

גורמים המקורבים לקבוצה טוענים עוד שמי שמכיר את המכרז יודע דבר אחד, והוא שהאופן שבו הוא בנוי אינו מעניק שום יתרון למוסט או לגולן ובוודאי שלא לאחד כמו אלישע ינאי, שכיהן כיו"ר מירס ומסייע לחזי בצלאל, מתמודד נוסף במכרז - משום שהמבנה שלו מנטרל את החשש של מירס: המכרז מורכב משלב ראשון שהוא "תחרות יופי", ואשר בודקים בו האם כל המתמודדים אכן עברו את הסף הנדרש - וכל אחד מהם מקבל אחד משני "ציונים" - עובר או לא עובר. אין ניקוד שמוענק לאחד המתמודדים אם הוא מתחייב למשהו שאחרים לא מתחייבים אליו, אלא מדובר בציון טכני של עובר או לא. השלב השני של המכרז מורכב מהתמודדות על המחיר נטו, ולכן במקרה כזה אין לאף אחד משלושת הגורמים שנגדם יצאה מירס, שום יכולת להשפיע על המחיר שיציעו הקבוצות או על המחיר שתציע מירס.

עוד נטען בסביבתם של גולן ומוסט כי כל ההתנהגות של מירס בעיתונות ובבית המשפט היא שערורייתית, כולל ההשתלחות של אנשיה, כיוון שהם קיבלו הודעה על המעבר של מוסט לפעילות עם מיכאל גולן ולא הביעו כל הסתייגות, טענה או בקשה שלא לעשות כן. רק כעבור שבועיים, סמוך מאד להגשת המכרז, הם מנסים לפעול ולהפריע דרך בית המשפט והעיתונות. בעניין גולן, הרי שגם הוא הודיע מבעוד מועד לדרהי על כוונתו להתמודד במכרז עם קבוצה נפרדת, וממילא אין לו שום התקשרות עם מירס, וההתקשרות היחידה שלו הייתה מול הוט.