אספן מנסה להשתלט על נכסים בגרמניה מחברה כושלת

קבוצת אספן שבשליטת רוני צארום פנתה לחברה הכושלת שבשליטת אריה פרידמן, בבקשה לרכוש ממנה את חלקה בשני נכסים משותפים

כ-3 שנים לאחר שקבוצת אספן של רוני צארום השלימה עסקה לרכישת נכסים יחד עם חברת קבלנים הכושלת של אריה פרידמן, מנסה הראשונה לפרק את השותפות. במקביל, אתמול עדכנו כונסי הנכסים של קבלנים, כי קיבלו הצעה לרכישת השליטה בחברה.

הבוקר עדכנה אספן, כי פנתה באמצעות החברה-בת אספן נדל"ן בהצעה לקבלנים, לרכוש מידיה את חלקה בשני נכסים משותפים. מדובר בשטחי קליניקות ובית מלון, הממוקמים באזור היער השחור שבדרום מערב גרמניה. תמורת חלקה של קבלנים בנכסים (50%) מציעה לה אספן 10 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח, ובנוסף דורשת החזר הלוואה של 5.3 מיליון שקל שטרם נפרעה. אספן, המנוהלת על-ידי אילן גיפמן, ציינה כי ההצעה בתוקף עד סוף החודש.

בדוחותיה הכספיים האחרונים, לרבעון השלישי של 2010, עדכנה אספן, כי בחודש אוגוסט חתמה על הסכם שכירות חדש עבור חלק משטחי הנכסים, בתמורה שנתית של כ-250 אלף אירו. זאת לאחר שהשוכר הקודם באותם שטחים פונה, משום שלא עמד בתשלומים.

גם ירון ייני מתעניין בקבלנים

במהלך שנת 2008 השלימו אספן וקבלנים את רכישת הנכסים האמורים בהשקעה של כ-32 מיליון שקל (כ-6 מיליון אירו), כשאספן מעניקה לקבלנים הלוואה של כ-7.5 מיליון שקל (1.4 מיליון אירו). בהמשך נקלעה קבלנים לקשיים, ולאחר שנכשלה בהתמודדות עם התחייבויות בהיקף של כ-80 מיליון שקל - כמחצית מהם למחזיקי האג"ח - מונו לה במאי 2010 כונסי נכסים.

בחודש נובמבר הציע "מלך השלדים" של הבורסה, ירון ייני, 4 מיליון שקל תמורת 90% ממניות קבלנים. אתמול עדכנה כאמור החברה, כי קיבלה פנייה ממשקיעים נוספים, ששמם לא נמסר, המציעים 4.5 מיליון שקל תמורת אותו נתח מניות. היתרה תיוותר בידי מחזיקי האג"ח. קבלנים טרם פרסמה את דוחות 2009, ובשל מצבה מנייתה נמצאת בהשעיית מסחר כבר למעלה משמונה חודשים.

אספן פועלת בתקופה האחרונה להרחבה מאסיבית של פורטפוליו הנכסים שלה. במהלך 2010 רכשה החברה נכסים בישראל, גרמניה, שוויץ והולנד בהיקף של כ-400 מיליון שקל. בתחילת השנה הנוכחית הודיעה, כי חתמה על הסכם לרכישת 95% מנכס בגרמניה לפי שווי של כ-68 מיליון שקל (כ-14.3 מיליון אירו).