פחד גבהים? וול סטריט נעלה בירידות החדות מזה חודשיים

מדד הנאסד"ק איבד 1.5% ■ דוחות גולדמן זאקס קלעו לתחזיות אך איכזבו המשקיעים ■ אפל וגוגל ירדו בכ-1% ואמזון ירדה 2% ■ ירידה של 4.3% נרשמה בהתחלות הבנייה

המסחר בוול סטריט נחתם הלילה (ד') בירידות שערים כשהם חותמים את היום השלילי ביותר זה יותר מחודשיים, זאת לאחר שמוקדם יותר נפתח והתנהל במגמה מעורבת. שטף דוחות הבנקים לשבוע הקרוב, שהתחיל אתמול עם פרסום דוחות סיטיגרופ, המשיך היום עם דוחות גולדמן זאקס ובנק וולס פרגו.

בזירה הגלובלית, אירופה ננעלה בירידות שערים של עד 1.3% בעקבות דוחות לא מוצלחים של חברות, וביניהן חברת ASML, שהכבידו על המסחר בבורסות היבשת. כמו כן בבריטניה פורסם היום כי שיעור האבטלה עלה ל-7.9% ברבעון הרביעי של השנה לעומת 7.7% ברבעון הקודם.

"השוואה בין הרווחים של החברות ב-2010 לרווחים ב-2011 לא הולכות להיות נעימות. הרווחים עדיין יעלו אך לא בשיעור שהם עלו בשנה שחלפה, זה לא אומר שהחברות לא ירוויחו. למעשה, אני עדיין מהמר על רווחים בבורסות אך במספרים יותר שמרניים", אמר סטנלי נבי, סג"ן יו"ר של קבוצת Silvercrest Asset Management.

במרכז המסחר בארה"ב עמדה הלילה גולדמן סאקס שהצליחה לעקוף רק במעט את תחזיות האנליסטים ולהציג רווח של 3.79 דולר למניה ברבעון האחרון של השנה - זאת לעומת קונצנזוס תחזיות האנליסטים שעמד על 3.76 דולר רווח רבעוני למניה. התוצאות משקפות הכנסות בהיקף של 8.64 מיליארד דולר לבנק ורווח של 2.39 מיליארד דולר ברבעון האמור. מדובר בירידה של כ-11% בהכנסות הקבוצה. למרות העמידה בציפיות, מגיבה מניית הבנק בירידות שערים.

מנגד, וולס פארגו קלעה באופן מדוייק לתחזיות האנליסטים כשהציגה רווח של 61 סנט למניה ברבעון. מדובר בעליה יפה מאוד בשורת הרווח למניה ביחס ל-8 סנט בלבד שהעניקה המניה למחזיקיה בתקופה המקבילה אשתקד, וזאת על אף שהכנסות הבנק רשמו ירידה של 6.4% ביחס לאותה התקופה - והסתכמו ב-21.5 מיליארד דולר. הרווח זינק ב-21%.

בקרב הישראליות בלטה בעיקר לקראת סיום המסחר מניית סרגון , שטיפסה על רקע הדיווח כי תרכוש את נרה נטוורקס הנורווגית תמורת 48.5 מיליון דולר. בכך, תהפוך לחברה המובילה בעולם לתקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס למתג הראשי (backhaul). מהודעת החברה עולה כי רכישת נרה נטוורקס תמומן באמצעות שילוב של מזומנים מקופת סרגון וכ-35 מיליון דולר באשראי בנקאי.

אפל ריכזה לכל אורך המסחר עניין לאחר פרסום הדוחות אמש לפיהן עקפה החברה בגדול את התחזיות. החברה דיווחה כי רווחיה זינקו בכ-75% ל-6.43 דולר למניה, לעומת 3.67 דולר למניה אשתקד. הכנסות החברה זינקו בכ-70% והסתכמו בכ-26.74 מיליארד דולר, לעומת 15.68 מיליארד דולר אשתקד. החברה עוד דיווחה כי מכרה ברבעון האחרון 16.24 מיליון מכשירי אייפון, 7.33 מיליון מכשירי iPad ו-19.45 מיליון מכשירי אייפוד.

eBay צפויה לפרסם לאחר המסחר את תוצאותיה הכספיות, ולהציג על פי התחזיות רווח של 0.4 דולר למניה והכנסות של 2.49 מיליארד דולר.

עוד במרכז: סיטיגרופ , שאחרי פרסום הדוחות אתמול, מגיבה היום לדיווח על שינוי מבני בחברה לפיו ג'ון אוונס ימונה לנשיא החדש של החברה.

מג'יק הודיעה היום כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת MicroStrategy, יצרנית כלי ה-BI מהמובילות בעולם עם מכירות של מעל 400 מיליון דולר בשנה ושווי שוק של מיליארד דולר.

חברת נינטנדו (סימול: NTDOY) הודיעה היום כי היא תשיק את קונסולת המשחקים החדשה שלה 3DS, ב-27 במארס בארה"ב. מחירו של הגאג'ט החדש נקבע על 250 דולר. יש הצופים כי קונפולת המשחקים תשמור על היתרון של החברה בכל הקשור למכשירי משחקים לאחיזה ביד לאחר שבשנים האחרונות הסמארטפונים נכנסו לשוק. עם זאת, המנייה יורדת בכ-1.06%.

חברת בואינג דיווחה כי סין הזמינה 200 מטוסים לתעשיית האוויר שלה. כל המטוסים צפויים להגיע לסין עד 2013. שווי העסקה נאמד ב-19 מיליארד דולר וכולל 185 מטוסים מסוג בואינג 737 ו-15 מטוסים נוספים מסוג בואינג 777.

מניית IBM רושמת עלייה משמעותית וממריאה לשיא של כל הזמנים בערכה. זאת, לאחר שאתמול פרסמה החברה את הדוחות הכספיים שלה בהם נמצא כי רווחי החברה עלו ב-16% ברבעון הרביעי לעומת אותו רבעון אשתקד. מדובר ברבעון ה-32 ברציפות בו מדווחת IBM על צמיחה ברווחיה, כאשר ב-14 מ-16 הרבעונים האחרונים דיווחה החברה על צמיחה דו סיפרתית ברווחיה.

ירידה ב-4.3% התחלות בנייה בדצמבר

היום פורסם נתון התחלות בנייה לחודש דצמבר. נתון זה היה נמוך בכ-4.3% לעומת נובמבר, אז התחילו בבנייה של 553 אלף יחידות דיור. מדובר בירידה המשמעותית ביותר מאז אוקטובר 2009. נזכיר, כי הצפי לחודש דצמבר היה 550 אלף יחידות דיור.

עם זאת, כמות מתן אישורי הבניה זינקה מעלה בשיעור של 16.7% ל-635 אלף אישורים, לעומת צפי ל-560 אלף אישורים בלבד. מדובר בקפיצה הגדולה ביותר מאז יוני 2008.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]