אליהו, עכשיו תורך

מעכשיו בעל המניות הגדולה ביותר בבנק לאומי אינו מדינת ישראל - אלא אני ואתה

מספרים על יהודי אחד, שהיה שם בכל יום פתק בכותל, ומבקש מאלוהים לזכות בלוטו. אמרו המלאכים לאלוהים: "האיש ירא שמיים ושומר מצוות, מדוע שלא תיתן לו לזכות רק פעם אחת בהגרלת הלוטו?" אמר אלוהים: "הייתי שמח, אבל הוא אף פעם לא קונה כרטיס להגרלה".

שלמה אליהו מחזיק זה 10 שנים בקירוב כ-10% מבנק לאומי. זה 3.5 שנים מדינת ישראל כבר אינה מחזיקה בנתח מהותי המאפשר לה להיות בעלת השליטה האמיתית בבנק. אליהו, שמצהיר בראש חוצות על כוונותיו להיות בעל השליטה בלאומי, אמר לא פעם שאין לו בעיה לגבש גרעין שליטה איכותי לבנק, ואף טען כי ביכולתו לעשות זאת תוך 60 יום. אבל אליהו מעולם לא הגיש לבנק ישראל בקשה להיתר שליטה.

בכל פעם שעלתה הטענה כי בנק ישראל אינו מעוניין באליהו כבעל שליטה בלאומי, טען אליהו כי זה לא נכון. עובדה, הנה הוא בעלים בהיתר של בנק (אגוד) יותר מ-15 שנה, ובעלים של חברת ביטוח (אליהו) כבר 45 שנים. בראיון ל"גלובס" בשבוע שעבר אמר ישראל אליהו, בנו של שלמה, כי "האמירה שבנק ישראל לא רוצה בנו כבעלי שליטה בלאומי לא נכונה. זה רק ספין של התקשורת".

ובכן מר אליהו, זמנך הגיע. מהיום בבוקר, מדינת ישראל אינה בעלת המניות הגדולה ביותר בבנק לאומי. בעל המניות הגדול ביותר הוא אתה - שלמה אליהו - ואי אפשר לזכות בהגרלה מבלי להשתתף בה. עכשיו נותר לברר האם אליהו מוכן לקנות את כרטיס ההגרלה ולהגיש סוף-סוף בקשה להיתר שליטה בבנק לאומי.