האדריכל שתכנן את הבית של גלנט: "לא מדובר בבית חריג"

האדריכל עודד פפרמן: "אני חושב שיש פה 'עליהום' בלתי ענייני, והדבר גורם הרבה נזק לאיש ישר שלא עשה דבר במירמה" ■ "זהו אכן בית גדול, אבל יש הרבה צניעות בבית הזה"

"אני חושב שיש פה 'עליהום' בלתי ענייני, והדבר גורם הרבה נזק לאיש ישר שלא עשה דבר במירמה" - כך אומר האדריכל עודד פפרמן מגבעתיים, שתכנן את ביתו של הרמטכ"ל המיועד יואב גלנט. "זהו אכן בית גדול, אבל יש הרבה צניעות בבית הזה".

לדבריו, לא מדובר בבית חריג בקנה-מידה של הבנייה הפרטית במושבים ובשכונות מבוססות בישראל.

צילומי האוויר שפורסמו, אומר פפרמן, יוצרים מניפולציה באופן הצגת הבית ועושים נזק לא רק לתדמיתו הציבורית של גלנט, אלא אף לביטחונו האישי ולפרטיותה של משפחתו. "אני מקווה בשבילו שלא יטרפדו את המינוי שלו. בעקבות הפרסום הזה, הוא חשוף כעת לעיני כל העולם עם מראה וזיהוי הבית שלו ועם ניתוח של כל דרכי הגישה אליו", אומר פפרמן.

לדבריו, הוא מעריך מאוד את גלנט כאיש ישר ומוכשר במיוחד, ואינו מעוניין לקחת חלק בחשיפתו.

הווילה של יואב גלנט במושב עמיקם / צלם: טל כהן הארץ
 הווילה של יואב גלנט במושב עמיקם / צלם: טל כהן הארץ

פפרמן נשמע הבוקר כאוב ומתוסכל מיחסה של התקשורת לבית שתכנן, המוצג כאחוזה מנקרת עיניים. לדבריו, הדרך שבה מוצג הבית לראווה יוצרת רושם כאילו נעשו עבירות במקרקעין, מעבר ל"שביל המריבה" שבין גלנט לשכניו, הנמצא בבדיקת היועמ"ש.

הבית, כפי שהוא נראה בתצלומים, שואב השראה מהבנייה המוסלמית ומשלב אותה בסגנון אקלקטי: קשתות מחודדות לחלונות וחצר פנימית מוצלת. הבית מוקף בצמחייה מקומית, התואמת את החורש הטבעי.

"בנסיבות אחרות הייתי מדבר על הבית הזה בכיף", אומר פפרמן, ומוכן רק לציין כי זהו "בית ים-תיכוני קלאסי - ללא גגות הרעפים האירופים שנועדו למנוע הצטברות שלג ואינם נחוצים כאן".

פפרמן מעיד על עצמו כי אין לו קו עקבי בתכנון: "הבתים שלי לא משוכפלים. כל בית נראה אחרת, אני יושב עם הלקוח ומקשיב לחלומות ולגחמות שלו, ומתוכם יוצא סגנון ייחודי. אין הרבה בתים כאלה, כי הוא קשור לייחוד ולאופי של הזוג גלנט.

"היה מאוד מעניין לעשות את הבית הזה. הייתי במגע שוטף עם בעלי הבית. כל פרט היה להם חשוב, והם עשו הכול בצניעות. אני לא מוכן למסור פרטים כלכליים, זה עניינם הפרטי של בני משפחת גלנט".

לדבריו, הבית היה מבוקש לצילומים ו"חיזרו אחריי ממגזינים ועיתונים לעיצוב. אני אולי הפסדתי חשיפה כמתכנן, אבל כיבדתי את פרטיותם של לקוחותיי".