זה היה מהיר: ייצוגית ב-217 מיליון שקל נגד בזק בעקבות התקלה

לקוחות עסקיים תושבי המרכז מבקשים מבית המשפט לחייב את החברה בפיצויים בגין הפגיעה בלקוחותיה, לאחר ששירותיה הושבתו אתמול במשך כ-7 שעות

זה היה מהיר: ‎‎בקשה לתביעה ייצוגית ראשונה נגד בזק בעקבות התקלה הארצית שאירעה אתמול (ג'), הוגשה כבר הבוקר (ד') על-ידי עו"ד יוחי גבע. התובעים, לקוחות עסקיים תושבי המרכז, מבקש מבית המשפט לפסוק לבזק פיצויים בסך מעל 217 מיליון שקל בעקבות השבתת השירותים ופגיעה בלקוחותיה.

במשך שעות ארוכות שבהן נמשכה התקלה, נטען בכתב התביעה, ניסו המבקשים לשווא לקיים שיחות באופן סדיר באמצעות שירותיה של בזק - ושיחות רבות שהיו מיועדות להגיע למכשירם לא נתקבלו כלל. כך הפסיד אחד התובעים הזמנות רבות בעסק לממכר מזון שהוא מפעיל, ואילו התובע השני ביקש להתקשר למוקדי ההשקעות של הבנק הבינלאומי ובנק הפועלים על מנת לבצע בדחיפות מכירה ורכישה של מניות - אך לא הצליח לבצען במועד המדויק שבו ביקש לעשות כן, והפסיד לטענתו כסף.

‏"אין זה מתקבל על הדעת כי המשיבה תפסיק באופן חד-צדדי לספק את שירותיה", נטען, "ועליה למצוא פתרון מיידי לאותן תקלות או למונען מראש. המשיבה גובה אלפי שקלים בשנה מכל אחד מלקוחותיה, לרבות המבקשים, וכל שמצופה ממנה בתמורה הוא להעניק למבקשים שירות ברמה הולמת. אין זה מתקבל על הדעת כי המבקשים לא יהיו מסוגלים להוציא ולקבל שיחות במשך 7 שעות, ועל המשיבה לפצותם, כפי שאין זה מתקבל על הדעת כי המבקשים ייעשו שימוש בשירותיה של המשיבה ולא ישלמו".

‎‎‏104 שקל לתובע

התובעים דורשים החזר של 1/30 מעלות כלל השירותים החודשיים - חבילות דקות, דמי שימוש וכיו"ב. לצורך התובענה מעמידים התובעים את דרישתם על סך 7 שקלים האחד, בנוסף לפיצוי בגובה 20 שקל על שיחות כושלות שלא הגיעו ליעדן. לזאת נוספים דרישה של תשלום 50 שקל בגין עוגמת-נפש, הפסד הנאה ונזקים עקיפים לכל תובע, וכן עלות הפרש המחיר שבין דקת שיחה שנאלצו לעשות בה שימוש באמצעי חלופי, קרי טלפון נייד, לבין עלות דקת שיחה בבזק, כפול כל דקות השיחה שביצעו - ובממוצע 60 דקות, ונזק של 27 שקל. בסך-הכול: 104 שקל לתובע וסך כולל של 217.6 מיליון שקל לכלל הלקוחות שנפגעו.

מחברת בזק לא נמסרה תגובה.‏‎‎‏

ייצוגית נוספת

בתוך כך, משרד עורכי הדין מלכא, ליבוביץ, שער ושות', המתמחה במיסוי ונדל"ן, הגיש הבוקר לבית המשפט המחוזי בנצרת בקשה לתביעה ייצוגית בסך 104 מיליון שקל נגד בזק, בשל תקלת הענק שניתקה אתמול את לקוחות החברה במרבית אזורי הארץ.

לדברי עו"ד אבישי מלכא, שותף בכיר במשרד, "הנזק האדיר שנגרם למשרד הוא לא יתואר. לקוחות רבים שלנו לא הצליחו להשיג אותנו במשך 6 שעות, התקלה שיבשה את כל שגרת היומיום שלנו כעורכי דין, וחוסר היכולת שלנו להיות זמינים ולעמוד לרשות לקוחותינו הובילה לעוגמת-נפש אצל מרבית מלקוחותינו.

"אנו לא מקבלים את המצב שנגרם ותובעים פיצוי בעבור הנזק התדמיתי שנגרם לנו. בנוסף, אנו קוראים למי שספג נזקים דומים להצטרף אלינו לתביעה ולדרוש את המגיע לו".