כתב אישום: הלבינו 19 מיליון שקל בעסקי הימורים

עפ"י כתב האישום, בין השנים 2006-2009 קשרו הנאשמים קשר לארגן ולנהל משחקים אסורים במקומות הימורים שונים בראשל"צ ובת"א, וביצעו פעולות שונות כדי להלבין את ההון שהתקבל

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה כתב אישום נגד שלושה מבני משפחת אביבי, האב שמעון ובניו, דוד ובני, וכן נגד דוד אמזלג, בן משפחה נוסף, בגין עבירות של הלבנת הון, ניהול וארגון משחקים אסורים ועבירות מס.

על-פי כתב האישום, בין השנים 2006-2009 קשרו בני המשפחה קשר לארגן ולנהל משחקים אסורים במקומות הימורים שונים בראשון-לציון ובתל-אביב. עוד נטען כי הנאשמים ביצעו פעולות כדי להלבין את ההון שהתקבל מהפעלת עסקי הימורים ולהעלים את הכנסותיהם מפני רשויות המס.

כתב האישום מפרט כי הנאשמים העסיקו אנשי-קש, במטרה להסוות את הקשר שלהם למקומות ההימורים וכדי שיארגנו עבורם את פעילות ההימורים האסורה.

כתב האישום מציין כי מקומות ההימורים פעלו 24 שעות ביממה, ב-3 משמרות, במשך 7 ימים בשבוע.

לדברי הפרקליטות, המהמרים שילמו עבור ההשתתפות במשחקים האסורים לדילרים שהועסקו במקום, בדרך-כלל במזומן. במקרים אחרים שילמו המהמרים באמצעות צ'קים, כאשר בהנחיית הנאשמים לא נרשם שם מוטב על גבי הצ'קים. לאחר מכן העבירו אנשי-הקש או הדילרים באופן שוטף לידי הנאשמים או מי מטעמם את פדיון המשחקים האסורים במקומות בהם הועסקו.

באופן זה, נטען בכתב האישום, הועברו לידי הנאשמים כ-19 מיליון שקל שהולבנו על-ידם בדרכים שונות, בין היתר באמצעות ניכוי הצ'קים אצל נותני שירותי מטבע, תוך שימוש בזהותם של אנשי-הקש.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר לביצוע עוון, איסור הגרלות והימורים, איסור החזקה או הגרלה, הלבנת הון, מירמה ועבירות נוספות.

כתב האישום הוגש על-ידי עורכי הדין ליאת פלג ויניב בן-הרוש מפרקליטות מחוז מרכז.