האצ'יסון תשקיע 2.6 מיליון דולר ב-TACount של כינרות

החברה מצויה מעט לפני סיום תקופת החממה שלה בכינרות ונצ'רס ■ ההשקעה הראשונית תעמוד על 600 אלף דולר - ובהמשך יינתנו 2 מיליון דולר נוספים בכפוף לתנאים שנקבעו

רגע של נחת בחברת TACount הישראלית, מעט לפני סיום תקופת החממה שלה בכינרות ונצ'רס: חברת Hutchison Water מקבוצת האצ'יסון וומפואה שמהונג קונג ולשעבר בעלת השליטה בפרטנר, תשקיע בה כ-600 אלף דולר כדי להמשיך לבסס את פעילותה לפיתוח טכנולוגיה ייחודית לזיהוי מזהמים במים.

החברה, בניהולו של איזק דואניס, פיתחה שיטה המאפשרת לאתר מזהמים מיקרוביאליים שמקורם בסביבה נוזלית, בתוך דקות. השיטה מיועדת לשימוש במגוון תחומים, אך בעיקר בתעשיות המזון, המשקאות והפרמצבטיקה.

על-פי ההסכם שנחתם בין שתי החברות, בתום ההשקעה הנוכחית ובכפוף לתנאים מסוימים, האצ'יסון ווטר תשקיע בה כ-2 מיליון דולר נוספים.

לדברי דואניס, "יצרנים יוכלו להבטיח את איכות המוצרים שלהם ולהאריך בכך גם את חיי המדף שלהם. מלאי המוצרים יופחת, והרווחיות בייצור תוגבר".

לדברי אסף ברנע, מנכ"ל כינרות ונצ'רס, כיום הטכנולוגיות המשמשות את תעשיות המזון בעולם מאפשרות תוצאות בדיקה לגבי הימצאות מזהמים בנוזלים רק כעבור יומיים או שלושה, ואילו TACount מאפשרת לבצע זאת בתוך חמש דקות.

כינרות ונצ'רס, שבבעלות קרן ההון סיכון אקוואגרו שבשותפות קבוצת גאון החזקות, מחזיקה בפורטפוליו של 12 חברות העוסקות בפיתוח של טכנולוגיות מים.