יוסי מימן מנסה להרגיע: "יצוא הגז מ-EMG - כרגיל"

מימן, השולט בכ-20.5% מספקית הגז המצרי EMG: "כל החברות הבינלאומיות הפועלות במשק האנרגיה המצרי מדווחות על פעילות רגילה"

"האינטרס האסטרטגי והכלכלי של מצרים אינו משתנה, ייצוא הגז המצרי ללקוחות הבינלאומיים נמשך כסדרו". כך אומר היום (א') יוסי מימן, השולט בכ-20.5% מספקית הגז המצרי EMG באמצעות שתי החברות שבשליטתו, אמפל ומרחב .

בהתייחסות ראשונה למצב במצרים אמר מימן, נשיא קבוצת מרחב: "אין ספק כי האינטרסים האסטרטגיים והאינטרסים הכלכליים של מצרים אינם משתנים כתוצאה מהאירועים פנימיים. ייצוא הגז ממצרים, בין אם באמצעות LNG ללקוחות הבינלאומיים ובין אם בצינורות לירדן, סוריה וישראל נמשך כסדרו ומהווה מקור הכנסה חשוב למצרים.

"בהקשר המעניין אותנו, כישראלים, מצרים נהנית מייצוא של 1.5 מיליארד דולר בשנה ועשרות אלפי מקומות עבודה בזכות הסכם ה-QIZ עם ישראל, המאפשר למצרים לייצא לארצות הברית במעמד איזור סחר חופשי. ייצוא הגז לישראל מבטיח למצרים הכנסה נוספת של כמיליארד דולר לשנה. האינטרסים הכלכליים הללו מהווים חיזוק לאינטרסים האסטרטגיים הרחבים יותר של המדינות".

לפי מימן, "כל החברות הבינלאומיות הפועלות במשק האנרגיה המצרי מדווחות על המשך פעילות רגילה ואין כל סימן להשפעת האירועים הפנימיים על פעילותן. EMG היא חברה רב-לאומית ואנחנו בקשר שוטף הן עם קהיר והן עם בעלי המניות בארה"ב ובתאילנד. כולם מעודכנים בכך שהגז זורם כסדרו".

בהתייחסות ראשונה של בית השקעות ישראלי למהומות במצרים, העריך בסוף השבוע אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של כלל פיננסים, כי המהומות במצרים עשויות להיטיב עם שותפויות "תמר", המצויות בתחרות ישירה מול EMG.

מניות הגז צפויות לרכז היום עניין במסחר בת"א - וכאמור, בעיקר מניות החברות השותפות בקידוח "תמר": ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים ונובל אנרג'י. לאחרונה חתמה החברה לישראל על חוזה גז בהיקף של 4 מיליארד דולר עם EMG, כאשר חלקו השני של החוזה (בהיקף דומה) אמור להיסגר בשבועות הקרובים - עם EMG או עם "תמר".