גלובל ליסינג השלימה עסקה להחכרת מטוס בואינג 767

החברה חתמה על הסכם עם חברת תעופה תאילנדית למשך 5 שנים ■ שלמה חנאל: "תחום החכרת המטוסים ממשיך לבסס את עצמו כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה"

חברת גלובל כנפיים ליסינג מקבוצת כנפיים הודיעה היום (א') על החכרת מטוס באוניג 767 לחברת תעופה תאילנדית לתקופה של 5 שנים. על פי תנאי העסקה דמי החכירה ישולמו כל חודש במחיר שנקבע מראש. על פי ההסכם, חברת התעופה התאילנדית תפקיד במשך התקופה כספים שישמשו כרזרבות לשיפוץ המטוס.

חברת גלובל ליסינג רכשה את המטוס ב-2007 במסגרת עסקת רכישה של 3 מטוסים מדגם בואינג 767. עלות העסקה הייתה 82 מיליון דולר. המטוס היה עד כה חכור לקונצרן הגרמני TUI AG ובחכירה משנית של החברה לחברת בת שלה בהולנד.

מנכ"ל כנפיים, שלמה חנאל, אמר כי "תחום החכרת המטוסים של כנפיים באמצעות חברת הבת 'גלובל כנפיים ליסינג' ממשיך לבסס את עצמו כאחד ממנועי הצמיחה העיקריים של החברה".

עוד הוסיף חנאל כי "השיפור בענף התעופה ב-2010 והתחזיות האופטימיות של גורמי תעופה בינלאומיים לתחום בשנת 2011 יחד עם הידע והניסיון שנצברו בחברה במהלך השנים מסייעים לגלובל לבצע עסקאות ליסינג מוצלחות המניבות לחברה תזרים מזומנים יציב ורווחיות נאה".

חברת גלובל ליסינג נמצאת באחזקת קבוצת כנפיים שבשליטת משפחת בורוביץ' המחזיקה גם ב-40% מחברת אל על.

גלובל כנפיים ליסינג סיכמה בנובמבר הנפקה ראשונה של ניירות ערך לציבור, עם הנפקת סדרה חדשה של אגרות חוב בהיקף כולל של 200 מיליון שקל. בהנפקה, שהובילה כלל חיתום, נרשם ביקוש גבוה בכ-39% מהסכום המקורי שאותו התכוונה החברה לגייס ועמד על 170 מיליון שקל. לאור הביקושים, החליטו בגלובל ליסינג להרחיב את הגיוס ל-200 מיליון, כאמור.