רשות השידור 2011: תקציב גרעוני של 60 מיליון שקל

בזכות המונדיאל: רשות השידור צפויה לסיים את שנת 2010 באיזון, לראשונה זה עשור

תקציב רשות השידור לשנת 2011 עומד על-פי הערכה על גירעון של 60 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי בהיעדר ועד מנהל לרשות השידור, לא ניתן לקבוע את תקציב רשות השידור לשנה הבאה.

עוד נודע כי יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, פנה לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה להנחיות באשר לקביעת תקציבה השנתי. מדובר למעשה בשנה החמישית שלרשות השידור אין תקציב קבוע.

לאור העובדה שטרם התקבלה תשובה ממשרד האוצר באשר לתקציב רשות השידור לשנה הבאה, קבע מנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, תקציב חירום על-פיו תעבוד הרשות.

התקציב עומד כאמור על הערכת גירעון של 60 מיליון שקל בסוף השנה, שהיא תחזית של הפער בין מקורות המימון והשימושים בפועל בתקציב. זאת, תוך שקלול העובדות לפיהן תחול ירידה נוספת השנה באגרה - של 5% נוספים - ולאור זאת שהרפורמה עדיין לא נחתמה.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ההערכות לגירעון של שנת 2010, שעמדו על 100 מיליון שקל, נתבדו. במקום זאת, לאחר שנים רבות ככל הנראה השנה התקציבית האחרונה צפויה להסתיים באיזון.

לפי הערכות, לכך תרמו ההכנסות הגבוהות מהצפוי מחסויות ופרסום במונדיאל, מירידה בהוצאות השכר ומהכנסות גבוהות מהאגרה של משרד הרישוי.

את התקציב של רשות השידור מנהל סמנכ"ל הכספים, ערן הורן.

בתוך כך, עובדי הוועד המשולב של רשות השידור עומדים בסירובם לחתום על הרפורמה המתוכננת. מדובר במגזר העובדים האחרון ברשות אשר מסרב לחתום על הסכמי העבודה החדשים המתוכננים לאחר הרפורמה.

היום עלו העובדים בהפגנתיות, נכנסו למשרדי הנהלת הרשות בבניין שערי צדק וכפו על המנכ"ל ועל היו"ר פגישה עימם, בדרישה שישווה את תנאיהם ליתר המגזרים, אשר זכו לתוספות גבוהות משלהם.

מרשות השידור נמסר: "הנהלת הרשות הכינה הצעת תקציב המבוססת על הנחת יישום הרפורמה. הצעת תקציב זו הוגשה לאישור המוסדות. ועדת הכספים, בהיעדר ועד מנהל, החליטה לפנות לשר האוצר, בהתאם לסמכותו לחוק יסודות התקציב, לקבוע בצו הוראות לתקציב ביניים, עד לאישורו של התקציב. כמו כן, טרם הסתיימה הכנת דוחות ביצוע התקציב לשנת 2010".