דיווח באיראן: "כוחות קומנדו מישראל בקהיר"

"סוכנים ישראליים התערו בהמון במטרה להוביל את המחאה הציבורית לפסים אלימים ולקונפליקטים אזרחיים" ■ מינויו של סולימאן לסגנו של מובארק - אור ירוק לציונים להתערב באירועים במצרים

"כוחות קומנדו ישראליים נכנסו לקהיר על מנת ליצור מתח וחוסר שקט בעיר", כך מפיצה היום (א') סוכנות הידיעות הרשמית של הרפובליקה האיסלמית של איראן. מקורות מידע מסרו ל-IRNA כי מינויו של ראש המודיעין המצרי, גנרל עומר סולימאן, אותו הם מכנים הנושא והנותן הראשי מול המשטר הציוני, כסגנו של הנשיא מובארק, מראה למעשה כי מובארק נותן אור ירוק למשטר הציוני להתערב באירועים המקומיים בארצו".

עד ראייה אמר לסוכנות הידיעות האירנית בטלפון כי "ראה תקיפות חשודות על מקומות מסחר ומגורים ורציחות על ידי אנשים חשודים בקהיר אשר יצרו מצבים לא ודאיים במדינה". עד הראייה התייחס לשמועה שאומרת כי סוכנים ישראליים התערו בהמון במטרה להוביל את המחאה הציבורית לפסים אלימים ולקונפליקטים אזרחיים.

עוד מספר העד כי בעת התקשרותו עם מספר מנהיגים אמריקנים וציוניים ב-24 השעות האחרונות, הנשיא מובארק הזהיר כי הפלת ממשלו תסלול את הדרך להזרמת חמצן לשלטון הישראלי.

"בנתיים, גורמים רשמיים ציוניים מביעים תמיכה חזקה במשטרו הדיקטטורי של מובארק ומאמינים כי התמוטטותו האפשרית יוביל לבידוד נוסף של המשטר הציוני באיזור" נכתב.

בכתבה נכתב עוד כי בעיתון היומי האמריקני, "הוושינגטון פוסט" נכתב כי ישראל עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בעולם הערבי ומתיחחס להתפתחויות באיזור כאל "רעידת אדמה".

האיראנים גם מצטטים דברים של שר בממשלת ישראל שלדבריהם אאמר לאחרונה כי "תל אביב מאמינה ברצינות כי שלטונו של מובארק הוא שלטון חזק מאד, אשר יש ביכולתו להשתלט על המשבר ע"י כוחות המודיעין והוסיף כי מובארק הוא בן ברית של ישראל".